Kapitel 15- ''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-09-24 21:11:51 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv

Det hade gått 2 veckor sen jag hade träffat Justin, Nat hade träffat Justin häromdagen och  Niall hade jag träffat några gånger men vi har bara suttit och pratat och spelat tv spel. Idag skulle jag på min första dejt med Niall jag var lite osäker om jag verkligen gillade honom men man måste ju alltid försöka sa jag till mig själv. Fredagen gick snabbt och jag skulle bli upphämtad av Niall om en timme. Jag hade sminkat mig naturligt och satt på mig mina svarta Jeffrey Campbell skor och en enkel svart klänning och lätt mitt hår va lockigt utsläppt.

Jag hörde att det knackade på dörren och att Nat öppnade dörren och jag kunde höra Nialls irländska röst från hallen. Jag tog en sista titt i spegeln och gick ut. ’’Hej Jess, Du ser jätte snygg ut’’ sa Niall och kollade generat på mig ’’hejsan, tack du ser inte så dålig ut heller’’ sa jag och blinkade.

’’Var ska vi åka?’’ frågade jag nyfiket ’’det blir en överraskning’’ sa Niall retsamt. När vi va framme så gick vi in på en liten mysig resturang som låg lite utanför centrala london. ’’Gud vad mysigt det här stället ser ut’’ sa jag och log för mig själv ’’Jag älskar det hit går jag och killarna varje gång vi firar nånting, du måste prova deras fish and chips’’ själv så hatar jag verkligen fisk men jag vill einte låta otrevlig så jag sa att jag skulle beställa det. Efter ett tag kom maten och vi satt och åt och skrattade och pratade om allt möjligt han berättade om sin familj och Mullingar som han kom ifrån och hur det va att va så känd. Vi satt och pratade och hade det super mysigt och jag älskade faktist fish and chips fast jag trodde att jag skulle hata det. Kvällen hade vart super trevlig. Servitrisen kom och jag la fram pengar men Niall gav mig tillbaka mina pengar och betalade själv ’’nej Niall jag vill betala’’ sa jag och han flinade och sa ’’aldrig ska du få betala sötnos’’ jag skrattade och vi gick ut ur resturangen och träffade några fans påväg till bilen och dem va jätte trevliga. Precis när vi skulle låsa upp bilen kom det två tjejer som frågade efter en vild med Niall jag tog kortet och dem kollade jätte konstigt på mig och gick bort men efter någon minut kom de tillbaka och skrek ’’håll dig borta från min Niall annars?’’ jag kollade förvånat och Niall satt i bilen och hörde ingenting ’’annars vadå?’’ sa jag utan att tänka och så kom den ena tjejen fram till mig och viskade ’’annars’’ sa hon och log elakt.

Nialls Perspektiv

Jag satt i bilen och väntade på att Jess skulle komma. Hon stog och pratade med mina fans och jag anat att det inte va nåt speciellt. Jag såg att Jess vände sig om gav tjejen en bitch blick och hoppade in i bilen. ’’vad har hänt?’’ sa jag orloligt vad viskade den där tjejen till henne ’’ inget men kan vi åka härifrån’’  ’’Jess berätta nu’’ sa jag och log ’’dina så kallade directioners hotade mig om jag inte sluta va med dig’’ sa hon och jag såg att hon ångrade att hon sagt det. ’’Jess bry dig inte om dem’’ sa jag och log ’’okej’’ sa hon och försökte le. Resan hem gick snabbt och vi pratade på men det kändes lite stelt efter vad som hade hänt men det gick över efter en stund. ’’Hejdå Jess’’ sa jag och kramade om henne ’’god natt’’ sa hon och log stort ’’tack för allting och middagen den va super god’’ la hon till ’’tack för du kom’’ sa jag och pussade henne snabbt på kinden och gick till bilen.

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-09-25 08:32:36

Bra novell ni har <3

Svar: Taack! <3
gotmegood.blogg.se

Postat av: Siri<3

Publicerad 2012-09-25 20:59:48

Novellen är fett bra!<3

Svar: Thaank uu!
gotmegood.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela