Kap 41 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-12-03 20:55:00 i Allmänt,

 

Justins Perspektiv

Jag och Nat hade gått runt i stan i några timmar för hon behövde köpa lite saker. Jag tror folk har börjat fatta att det är jag. För det kom fram minst tio personer under vår promenad. Det var två dagar sen jag kysste Nat för första gången och det kändes som en dröm. Hon var så underbar. Men jag måste berätta att ja måste tillbaka till LA för att min turné börjar snart. Men jag hade tänkt fråga om hon vill följa med några månader. Jag gick in till vardagsrummet för att se om Nat var där. När jag kollade på soffan såg jag henne ligga där och sova. Jag log för mig själv och gick fram och gav henne en puss på pannan. Hennes ögon fladdrade till och öppnades sakta. ”Hej” Sa jag och log. ”Hej på dej” Sa hon trött och vände sig om. ”Har du tänkt att sova hela dagen eller” Sa jag och kittlade henne lite på magen. Hon hopade till och skrek till. ”Du vågar inte göra det där igen sa hon” och var allvarlig. Jag visste att hon hatade att bli kittlad. ”Det finns inget som kan stoppa mig” Sa jag och började kittla henne. Hons skrek och skrattade på samma gång medan hon försökte komma där ifrån. ”Ger du dig” Sa jag medan jag kittlade henne. Hon skakade på huvudet och man såg hur hon kämpade emot. ”OKEJ JA GER MIG” Sa hon och andades ett djupt andetag. ”Du kommer få för det där” Sa hon.  Jag kollade in i hennes bruna ögon. Det blev helt tyst och jag lutade mig fram och gav henne en kyss. Hon la sin hand runt min nacke och höll på med mitt hår. Jag kollade på henne igen. ”Du är så vacker” Sa jag log. Man såg direkt hur hennes kinder blev röda och hon kollade ner.

 

Nats Perspektiv

Justin och jag har kommit närmare och närmare varandra. Jag vet inte vad som händer, men jag tror jag är kär i honom. Jag skulle behöva Jess att prata med just nu. Jag har alltid haft så otur med kärlek. Alltid när jag har varit tillsammans med någon så har allt bara slutat eller börjat dåligt. Men jag har alltid haft en konstig magkänsla då, men nu fans den inte. Jag kände mig alltid trygg i Justins närhet och jag drogs automatiskt till honom. Jag stod i köket och gjorde chai latte när Justin kom in. ”Du Nat” Sa Justin och satte sig vid köksbordet. ”Ja” Sa jag och lutade mig mot skåpet medan jag rörde i min kopp. ”Jag måste tillbaka till LA snart eftersom att min turné börjar snart, men jag skulle vilja att du följer med” Sa han och kollade på mig. Frågade han precis mig om jag ville följa med på hans turné? ”Vill du att jag ska följa med” Sa jag och kollade frågande på honom. ”Det är såklart jag vill, annars skulle jag aldrig ha frågat” Han ställde sig upp och gick fram till mig. Jag följde honom med blicken. ”Om du vill så jätte gärna” Sa jag och kramade honom hårt. ”Såklart, men vi måste åka om två dagar” Sa han och kramade tillbaka. ”Okej, jag måste bara prata med mamma” Sa jag och log mot honom.

”Mamma” Sa jag och öppnade försiktigt hennes dörr. När jag kom in så satt hon och kollade ut genom fönstret. Hon tänkte på pappa, det såg jag på henne. Men det gjorde hon hela tiden. Mamma var lite som jag. Hon var stark och kämpade på och ville inte visa att hon var ledsen. On ville visa att hon klarade det. Men sen på kvällarna bröt hon ihop. Jag hörde henne ofta på kvällarna gråta. Men hon vill inte att jag och Linus skulle veta, för hon vill att vi ska ha det så bra som möjligt. Jag gick fram och satte mig bredvid henne. Jag såg hur hon torkade bort sina tårar med handen. ”Hej gumman, hur mår du” Sa hon så glatt hon kunde med skrovlig röst. ”Jag mår bra” Sa jag och log ett snett leende. ”Vad bra, men jag måste verkligen arbeta” Sa hon stressat och tog ett djupt andetag. Hon började rota i papper och slänga runt massa pennor. ”Mamma lugna dig” Sa jag och tog tag om hennes handled. ”Du behöver inte jobba ihjäl dig, ja vet att du är ledsen men det hjälper inte med att du jobbar som en dåre” Sa jag lugnande. Hon kollade på mig med trötta och sorgsna ögon. Plötsligt kom det. Hon började gråta och tog händerna på huvudet. Hon grät och grät. Jag kramade om henne.

När jag hade suttit där i minst en timme hade hon lugnat ner sig. ”Du mamma, jag skulle behöva säga en sak” Sa ja. ”Ja, vad är det” Sa hon. ”Jag kommer följa med Justin på hans turné om tre dagar” Sa jag och kollade på henne. Hon nickade. ”Det är okej gumman, vi klarar oss. Du har varit här så länge nu” Sa hon och log medans hon strök mig över kinden. ”Är du säker” Sa jag. ”Ja, du har blivit så stor nu Nathalie” Sa hon och log. ”Tack” Sa jag och kramade henne. ”Gå ut till Justin nu, han saknar dig säkert” Sa hon och log. Jag skrattade till och reste mig upp.

”Gick det bra” Sa Justin när jag kom ut. ”Ja, det är bara att hon är så ledsen” Sa jag och kolade ledsamt på honom. Han la sina armar runt mig. ”Det kommer bli bra, jag lovar” Sa han och kysste mig på huvudet. Nu är det bara Jess jag måste berätta för. Tänk om hon blir jätte sur på mig. Jag blev genast orolig och kände att jag behövde ringa henne diräkt. " Jag måste bara ringa Jess också" Sa jag tveksamt. Justin nickade och jag gick in på mitt rum för att ringa henne. Det gick några signaler innan hon svarade. "Hej Nat" Sa hon glatt i telefonen och jag fick redan dåligt samvete. "Hej Jess, hur är allt" Sa jag. "Allt är jätte bra det är bara att Niall jobbar väldigt mycket och sen saknar jag dig" Sa hon och lät ledsen. Jag kan inte säga det, fast jag måste endå göra det någon gång tänkte jag. " Du Jess jag ska följa med Justin på hans turne några månader" Sa jag osäker. "Men va, du skulle ju komma hem nu" Sa hon ledset. "Ja vet, men Justin frågade mig och jag känner att jag måste komma bort från allt ett tag" Sa jag osäkert. "Okej, men du får lova att ringa varje dag" Sa hon och jag hörde att hon började gråta. "Ja lovar" Sa jag. "Okej, men jag måste gå" Sa hon och precis när jag skulle säga hejdå så la hon på. Jag kollade olykligt på min mobil. Men jag förstod att hon var ledsen. Jag suckade och la mig ne rpå sängen.

Här kom det föresande kapitlet. Eller det var klart förra tisdagen det är bara att jag inte har lagt ut det. Men här kom det iallafall :) Komentera om vad ni tycker

Kommentarer

Postat av: FlizanLizan

Publicerad 2012-12-04 14:23:10

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela