Kapitel 42 ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-12-05 22:40:00 i Allmänt,

 

 Nialls Perspektiv

’’Dem kommer inte’’ sa Jess och vände mig om och såg att hon va helt röd runt ögonen ’’vem älskling, hur är det?’’ sa jag oroligt och la armen om henne. ’’Nat ska följa med Justin på hans turne i några månader och jag kommer inte få se henne på flera månader’’ sa hon och hennes röst spräck och hon begravde sitt ansikte på min bröstkorg. Jag låg och kramade om henne ett tag och såg att hon somnat och jag gick in i köket och tog upp mobilen och ringde Simon han som ägde hela skiv bolaget. ’’Hej Niall taggad till turnen bara en vecka kvar ungefär’’ sa han glatt och jag kollade på Jess och tvekade inte och frågade ’’Simon skulle min flickvän skulle kunna få följa med på turnen i några månader jag kommer inte klara mig utan henne’’ det va tyst ett tag jag blev orolig ’’okej i några månader när får jag träffa denna lyckliga tjejen?’’ sa han och jag skrattade lättat ’’tack Simon du är bäst på fredag dagen innan vi åker?’’ sa jag och log stort ’’okej vi ses då’’ sa Simon och la på.

’’Vad är klockan?’’ sa Jess och gick försiktigt in ’’klockan är runt två på dagen men jag måste fråga dig en viktig fråga’’sa jag och hon log nykiket och kollade frågandes på mig. ’’Eftersom Nat åker med Justin på hans turne och jag ska ändå iväg nu på lördag och jag vägrar att låta dig vara själv så undrar jag om du vill följa med mig?’’ sa jag och hon kollade chokat på mig. ’’Vill du att jag ska följa med på din turne?’’ sa hon glatt men chokat ’’ ja för jag kommer inte kunna klara mig utan dig och då blir det ingen bra turne så följ med om du vill att fansen ska bli glada’’ sa jag och blinkade och hon la armarna om mig och log stort och sa glatt ’’då följer jag med såklart’’ och vi möttes i en perfekt kyss.

’’Nu ska jag göra pannkakor till dig’’ sa Jess bestämmt och gick och kollade runt i alla skafferier ’’Du har inga ingrienser’’ sa hon och suckade och jag skrattade och kramade om henne ’’förlåt jag tror inte vi har nåt hemma’’. ’’Ska vi gå ut och äta på nandos?’’ sa jag och hon kollade konstigt på mig och upprepade ’’nandos?’’ och jag kunde höra hennes svenska accang när hon sa det ’’kom jag visar dig dem har världens godaste mat men inte lika goda som dina pannkakor då men nära’’ sa jag och hon skrattade och vi gick och satte på oss våra onepiece och hoppade in i bilen.

 

Jess Perspektiv

’’ingen är här’’ sa jag och kollade runt och log ’’du får jag dig allt för mig själv’’ sa Niall och la armarna om mig bakifrån. ’’Hej och välkommna vad vill ni beställa?’’ sa kassören och log åt mig och Niall. Vi beställde och gick och satt och åt och det var faktist sjukt gott och jag hade aldrig sett Niall äta så mycket i mitt liv det va faktist helt otroligt hur någon så smal kan äta så mycket. ’’Vart är din första konsert på turnen?’’ frågade jag nyfiket ’’först i dusselforf tyskland sen i rom i italien’’sa han och jag sken upp och svarade glatt ’’jag har kusiner i Rom måste hälsa på dem då’’ ’’jaså Nilson familjen finns inte bara i Sverige alltså’’ sa han och log sitt charmiga leende. ’’Men gud Hej Niall’’ hörde jag en pipig irreterande röst komma bakifrån mig. Jag vände mig om och såg en blond tjej men läppar som såg ut som hon tryckt i botox i och likadant i hennes enorma bröst ’’åh hej Emily’’ sa Niall och kollade på mig med en sån där döda mig nu blick ’’gud vad länge sen det va hur är det med dig?’’ sa hon och gick rakt förbi mig till Niall ’’hej på dig med’’ mumblade jag och hon vände sig om och kollade surt på mig och sa ’’och vem är du?’’ . ’’Det är min flickvän Jessica’’ sa Niall och jag gav henne ett falskt leende. ’’Jag måste gå nu tyvärr men ring mig non gång Niall om du vill träffas’’ sa hon och smeekte Niall på benet men han puttade snabbt bort hennes hand och ställde sig upp och gick iväg till andra sidan bordet där jag satt. ’’Ska vi gå nu?’’ sa Niall och jag nickade och tog tag i hans hand och gick ut bakifrån hörde jag Emily skrika till Niall ’’Okej vi ses non gång da puss puss’’ men Niall ignorerade henne och det känndes skönt. ’’Så vem va det?’’ sa jag och skrattade ’’fråga inte’’ sa Niall och skrattade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela