Kapitel 44- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-12-16 19:01:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nialls Perspektiv
 
Dagarna hade gått snabbt och Jess hade fått träffa Simon och han älskade henne vilket förvånade mig eftersom han aldrig brukade gilla någon efter att ha träffat dem en gång. Jess och Zayn hade sprungit i förväg för att ta dem bästa platserna på det stora jet planet. När jag kom ombord så satt Zayn och Jess längst fram och spelade spel och Liam hade tagit sin egen rad och låg och lyssna på musik. Jag och Harry satte oss bredvid varandra men ända sen den dagen vi bråkade om Jess så har det vart en konstig stämmning emellan oss. ’’Du Niall’’ började Harry säga men ångrade det direkt ’’vadå?’’ sa jag och han kollade osäkert på mig och sa ’’jag ville bara säga förlåt för jag stötte på din flickvän och jag lovar att inte göra det igen’’ jag log och vi gjorde vår speciella handslag. Det kändes som en stor sten lyftes bort från mina axlar för nu slapp jag oroa mig för att non skulle ta Jess ifrån mig. Jag sneglade fram till där Jess och Zayn satt och dem skrattade och kastade godis på varandra. Det var skönt att hon passade in så bra i gruppen. När jag vart tillsammans med Emily så kunde jag aldrig ta med henne till middagar eller på turnen eftersom hon gick alltid bort och stöttade på någon kille, dumt nogg förlät jag henne varje gång tills jag hittade henne i min lägenhet med min kompis. ’’Jorden anropar Niall’’ sa Jess och viftade sina händer framför mitt ansikte och fnittrade. Jag omfamnade henne och hon satt nu i mitt knä och jag började kickla henne och hon skrattade så mycket att hon började gråta och ramlade av min stol till Harrys knä där hon fortsatte skratta. ’’Jess hur mår du?’’ frågade jag oroligt och kollade på Zayn som satt och gapskrattade och hoppade runt som ett litet barn. ’’Zayn och Jess har druckigt redbull’’ sa Liam och flinade. ’’Okej ny regel i bandet, Ingen ger Jess och Zayn redbull igen’’ sa Harry och alla nickade instämmande. Vi landade och gick ut en bakdörr som vi normalt sätt inte brukade göra eftersom vi ville hälsa på alla fans men just tyska fans kunde bli lite läskiga faktist. När vi kom ut så stod en stor limosin som väntade på oss. Jess sprang fram till den och hoppade runt och jag skrattade åt henne ’’ska vi åka limosin?’’ sa hon och kollade på mig och jag nickade och viskade ’’det är bara att bli vann babe’’ och hon skrattade och log ett blygt leende. Eftersom flygturen tog längre än vanligt så hann vi inte ens åka till hotellet utan åkte direkt till den stora arenan där vi skulle ha genrep vilket vanligt slutade i kaos. När vi kom in i arenan så kom ungefär 10 stylister som började dra iväg oss till våra louger. Jess såg förvirrad ut men jag tog tag i hennes hand och drog med henne in i mitt. ’’Hej jag heter Andrea och är din stylist under turnen’’ sa en ganska ung tjej med långt blont hår och blåa ögon och log. Jag hälsade på henne och presentera Jess. ’’Är det din flickvän?’’ sa hon och log ’’Ja det är hon’’ sa jag och möttes av ett stort leende från Jess. ’’Då måste du vara tjejen från Sverige jag är också svensk’’ sa hon och började prata på svenska tror jag för jag fattade ingenting. ’’Får jag gå lägga mig?’’ sa Jess och pekade mot soffan och gäspade. Jag nickade försiktigt och lyfte upp henne och la ner henne med min munkjacka över henne. ’’Sov så gott väcker dig sen när konserten ska börja’’ viskade jag och hon nickade och kysste mig på kinden och log.
Jess Perspektiv
Jag vaknade och öppnade försiktigt ögonen och förväntade mig att se Niall eller Andrea inne i rummet men det var tomt. Jag kollade runt och såg en lapp ligga framför mig ’Hej älskling ville inte väcka dig för du var så söt när du sov om du vill kolla på konserten så gå ut och up till vänster och visa ditt VIP pass älskar dig! Din Niall..xxx’ . Jag log och gick snabbt till toaletten och fixade till mig innan jag gick. När jag kom in i VIP lougen så satt 5 svettiga killar i en stor soffa och pratade ’’Jess!’’ skrek dem alla i kör och jag log och satte mig mittemellan Louis och Liam. ’’Vi ska snart ut igen så om du vill kolla på oss kan du gå ner till den lilla cirkeln där för där är din plats’’ förklarade Louis ’’men du måste ta med dig en livvakt’’ sa Niall och klunkade i sig massor vatten ’’varför då jag är inte känd?’’ sa jag frågandes ’’men folk kommer känna igen dig och våra fans kan bli lite ja du vet galna’’ sa Liam och Niall nickade instämmade ’’och därför har jag fixat en egen livvakt till dig som kommer följa med dig överallt’’ sa Niall och jag höll på att tappa andan. ’’Ska jag få en livvakt?’’ sa jag chokat och Niall kollade på mig och log snett ’’jag vet att det kan va jobbigt men jag är så rädd om dig’’ sa han och jag nickade utan att säga ett ord. Efter några minuter kom en stor man in och presenterade sig som Zach ’’Jess det här är Zach din livvakt’’ sa Niall osäkert och jag gick fram och hälsade vänligt men innombords ville jag bara försvinna. Skulle hela mitt liv förändras skulle jag inte ens kunna gå ut på gatorna utan att deras fans skulle jaga efter mig och ge mig dödshot, skulle jag verkligen klara det här?. ’’Jess vill du gå ner till konserten nu?’’ frågade Zach och jag nickade försiktigt och vi gick ner tillsammans till den stora arenan. Killarna gick ut på scenen och fansen skrek högre och högre. Niall sneglade ner på mig från scenen och jag log mott honom och han började presentera låten dem skulle sjunga. ’’Vi ska nu sjunga en låt som jag vill dedicera till min vackra flickvän Jess’’' sa han och fansen började skrika igen fast högre om det nu gick. ’’Vi ska sjunga More Than this’’ sa han och jag hade aldrig hört låten förut men kände mig pirrig och varm i kroppen
 
(Lyssna medans du läser!)

Låten tog slut och jag sprang upp till killarna med Zach efter mig och hoppade på Niall som omfamnade mig i en varm kram ’’det va det finaste någon någonsin gjort för mig tack’’ sa jag och kände några glädje tårar rinna ner för mina kinder. ’’Jag älskar dig Jess’’ sa han och jag mimade att jag älskade honom också och han torkade bort mina tårar och vi möttes i en varm perfekt kyss. ’’Skaffa ett rum ungar’’ hörde jag Louis säga och jag och Niall kollade på varandra och jag kramade om honom hårt. ''Killar kan jag få prata med Jess själv'' sa Niall och alla nickade och gick ut. ''Jess jag vet att det är jobbigt med livvakter,galna fans och papparazzies överallt men jag kommer göra vad som helst för att skydda dig'' sa han medans vi stod och kramades ''jag älskar dig mer än nåt annat i världen och jag önska jag inte var känd för då skulle du slippa allt det här men jag ska göra mitt bästa'' sa han till och jag släppte taget om honom och la mina armar runt hans nacke. ''Niall säg inte så du vet att jag älskar dig och ja det är kanske jobbigt i bland men jag gör vad som helst för dig'' sa jag och hoppade till och såg att killarna hade stått där och filmat hela tiden. ''Okej lovebirds nu räcker det med kärlek för en dag nu får vi och festar!'' skrek Louis och alla killar log busigt. ''Killar non annan gång kanske men nu ska jag gå med min vackra flickvän till hotelet och mysa'' sa Niall och vi flätade våra händer tillsammans och gick ut till limousinen som stod och väntade men innan så gick Niall fram till några fans och tog bilder och skrev autographer. Vi hoppade snabbt in i bilen och pustade ut ''välkommen till nya livet'' sa Niall och jag log och vi kysstes passionerat.

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2012-12-16 22:12:55

Bästa kapitlet hittills! Jättefint! Skriv oftare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela