Kap 28 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-11-03 18:57:08 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Nats perspektiv

”Jess, har du sett mina vita converse” skrek jag för att hon skulle höra. ”Ja, dem är i sko skåpet” Skrek hon tillbaka. Jag gick till hallen och öppnade skåpet, men där fanns inga vita convers. Jag gick in till Jess rum. Hon satt på sängen och vek ihop sina kläder. ”Nej, dem låg inte där” Sa jag och la mig på hennes säng. ”Då vet jag inte, och nej du får inte låna mina” sa hon när hon märkte att jag gjorde puppy eyes. ”Snälla” Sa jag och kollade på henne igen. ”Ah, ta dem da” Sa hon och himlade med ögonen. ”Tack Jessi” sa jag och kramade henne.

När allt var packat så ringde vi en taxi och gjorde oss klara. Jag tog upp min mobil och skrev hejdå till Justin. Sen hoppade vi in i taxin. Det tog ungefär en kvart att komma tillflygplatsen. Vi tackade taxichauffören och gick in. Det var inte så jätte mycket folk där, men det kanske berodde på att det var ganska tidigt. Vi ställde oss i kö för att lämna bagaget och få biljetterna. När vi kom fram så la vi upp väskorna och gav våra pass. ”Ni är ombokade till firstclass så ni ska gå till en annan kö” Sa mannen. ”Va, nej vi skulle inte ha firstclass” Sa Jess förvirrat. ”Men två killar som började på N och J ringde och bokade om. Tyvär går det inte att ändra nu” Sa han och räckte os passen. Vi tog förvånat våra väskor och gick till den andra kön. När han hade sagt att det var några på N och J så förstod jag direkt att det var Niall och justin.  ”Men vem kan ha bokat om biljetterna” Sa jag sarkastiskt. Jess såg ut att ha kommit på det. ”Det kanske var Niall och Justin” Sa hon fortsatte tänka. ”Jess, det är såklart det är! Du är så blond” Sa jag och puttade till henne medan jag skrattade.

När vi skulle ställa oss i kön för att gå på planet så började dem prata i högtalarna. ”Dem som har beställt firstclass kommer att få gå på först” Vi kollade på varandra och gick fram till bänken. Vi visade våra biljetter och gick in. Vi satte oss i våra säten och jag tog fram min mobil för att stänga av den. Men plötsligt när jag kollade så stod två killar där med hatt och svarta mustascher. ”Well, hello there” Sa den ena killen som såg precis ut som Justin. När jag såg att Jess fattade att det var Niall så slängde hon armarna om honom. Jag reste mig också snabbt och kramade om Justin. ”Vad gör ni här” Sa jag och log mot Justin. ”Vi kunde inte låta er åka till Sverige helt ensamma, och sen när jag insåg hur mycket dem där två skulle sakna varandra så tyckte jag att det var en bra ide” Sa Justin och vi himlade med ögonen när vi såg att Jess och Niall stod och gosade. ”Och sen skulle jag sakna dig också” Sa han och log. ”Jag log tillbaka och kramade honom. Vi lät Jess och Niall sitta bredvid varandra eftersom att dem tydligen inte kunde slita sina blickar från varandra. Jag var glad att dem hade kommit. Jag lutade huvudet mod Justins axel och började tänka på min pappa. Tänk om han skulle dö. Jag kommer inte kunna leva då. Jag insåg hur mycket jag saknade honom. Jag kände en tår rinna från min kind.

Justins Prespektiv

Jag kände hur jag blev lite blöt på axeln och förstod att Nat grät. Jag kollade på henne och tog min hand under hennes haka. Hon kollade sorgset på mig. ”Det kommer bli bra Nat” Sa jag och torkade en tår på hennes kind med min tumme. ”Tänk om han blir värre” Sa hon och det kom en till tår. Jag kollade på henne och kramade om henne. Efter ett tag märkte jag hur Nats andetag blev lugnare så jag stängde ögonen och försökte också sova.

Hoppas ni tycker kapitlett är bra. Det kommer två ikväll så det är bara att läsa på ;) 

 

Kommentarer

Postat av: madeleine

Publicerad 2012-11-04 19:41:49

sött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela