Kap 29 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-11-03 19:34:43 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 
 
Jess Perspektiv
Jag vaknade och såg att Niall låg och sov på min axel. Jag pussade honom på pannan och viskade’ ’vakna Niall vi ska landa om 10 minuter’’ ’’jag vaknar bara om jag får en puss’’ sa han och log busigt medans han fortsatte att låtsas sova. Jag pussade honom snabbt på munnen och kände hans varma läppar ’’kallar du det där för puss?’’ sa han och öppnade ögonen. ’’Vad är en riktig puss da?’’ sa jag flirtigt ”såhär” sa han och la armarna och min hals och kysste mig passonerat och jag kände hur han log medans vi kysstes och det gjorde jag med. Jag stack huvudet fram där Justin och Nat satt och såg hur dem somnat på varandra ’’skulle inte Justin och Nat passa så bra tillsammans’’ sa jag och suckade glatt ’’jo fast inte lika bra som vi’’ sa Niall och drog mig intill sig och kramade mig hårt.
När vi landat tog vi snabbt våra väskor och jag såg hur mina föräldrar, Nats mamma och hennes bror Linus stod vid entrén. Både jag och Nat sprang fram till dem och kramade dem alla hårt. ’’Gumman vi har saknat dig så mycket’’ sa min Pappa och kramade om mig. ’’Det här är Niall’’ sa jag och är presenterade Niall för mina föräldrar ’’’jaså det är den kända Niall som du berättat om’’ sa min mamma och blinkade. Min pappa granskade Niall noga och log och sträckte fram handen ”Robert” sa han och log och Niall sträckte fram handen och hälsade.
Alla stod och pratade och Justin, Linus, Niall och min pappa stod och snackade fotboll medans vi andra stod och pratade och berättade om London. ’’Nat ska vi ta och åka till sjukhuset’’ sa hennes mamma nervöst ”okej” sa Nat och tog ett djupt andetag. Jag bestämde att ta med killarna på min och Nat’s favorit ställe nämligen chillbox. Påvägen ditt hade Justin frågat 100 gånger om Nat verkligen skulle vara okej ensam och jag svarade 100 gånger ja. När vi var framme så var det helt tomt och det var verkligen ovanligt men jag kom på att alla var i skolan och på deras jobb eftersom det var måndag. ’’det här var det godaste jag någonsin ätit’’ sa Justin och fortsatte äta yoghurten ’’Ja i det här är olagligt gott’’ sa Niall instämmande. När vi var klara åkte vi och köpte blommor som vi skulle ta med till Nat’s pappa imorgon när vi skulle träffa honom. ’’hörni ni kan gå förre jag måste bara gå på toaletten’’ sa Niall och jag kunde se att han ljög och det gjorde Justin med men vi låtsades tro på honom och gick till mat affären och köpte godis. ’’Var är du Niall du har vart borta i 15min?xxx’’ skrev jag och såg Niall komma med en röd ros i handen ’’för min prinssessa’’ sa han och gav mig rosen och jag hoppade och kramade om honom ’’det är det gulligaste någon någonsin gjort för mig’’ viskade jag och pussade honom på läpparna ’’hörni det finns faktiskt barn här’’ sa Justin och log. Jag släppte taget om Niall och tog tag i hans hans istället. Ingen av killarna hade köpt plockgodis förut och jag behövde förklara för dem 100 gånger att man fick välja vad man ville och killarna fyllde varsin stor påse. Vi tog tunnelbannan till Slussen och gick 10 minuter därifrån och kom äntligen fram till min lägenhetsbyggnad.
Jag tog ett djupt andetag och gick in och sprang nästan upp för alla trappor och slet upp dörren till min lägenhet och kände lukten av mammas spagetti och köttfärsås. Jag gick in i mitt rum och slängde mig på sängen och Niall och Justin utforskade mitt rum. Jag slöt ögonen och låg bara och dagdrömde ett tag innan jag hörde Niall och Justin börja gapskratta ’’vad är det ni kollar på?’’ sa jag nyfiket ’’dina och Nats gamla bilder’’ sa Justin och visade mig mitt och Nats foto album som var fyllt med bilder från vår fjortis period. ’’usch kolla inte på dem’’ sa jag och täckte för några bilder med mina händer ’’men Jess ni var ju så snygga’’ sa Justin och blinkade jag himlade bara med ögonen och la mig ner igen och lätt dem kolla igenom fotoalbumet ’’Maten är klar!’’ skrek min mamma ifrån köket.
Vi slog oss ner runt bordet och både Justin och Niall åt som vargar ’’jag fattar inte hur ni kan äta så mycket?’’ sa jag och kollade på deras tallrikar som dem ätit upp 1 sekund ’’för det är så gott’’ sa Niall och log ’’plus att vi är killar’’ sa Justin och blinkade. Båda mina föräldrar verkade verkligen gilla killarna och jag log och insåg hur mätt jag var.

Nialls Perspektiv
’’Ni kommer få rulla ut mig härifrån’’ sa Jess och kollade ner på hennes mage. Jag skrattade och jag och Justin hjälpte hennes föräldrar med att ställa in disken och vi satte oss alla utmatade på hennes säng och pratade ett tag. Klockan hade blivit 12 och jag och Jess hade ätit upp den stora godis påsen som jag köpt och Justin hade ätit upp nästan hela sin. Justin hade suttit hela kvällen och smsat med Nat och jag såg hur hans ansikte lyste upp varenda gång han fick sms av henne samma set som jag log när jag fick sms av Jess jag tror han gillar Nat. Justin la sig ner och somnade direkt på sin madrass som låg en meter ungefär från Jess’s säng och vi la oss ner och pratade ett tag. ’’Du vet att du är den vackraste tjejen jag någonsin sett’’ sa jag och stirrade in i hennes gröna ögon hon log och pussade mig mjukt och hon somnade. Jag tog en bild på henne för jag tyckte hon såg så söt ut när hon sov och la in den som backrund på mobilen. Jag låg ett tag och försökte somna. Jag kollade på Jess som fortfarande låg och hörde att hon mumlade svenska ord eller jag tror det var svenska för jag förstod inte vad hon sa och somnade med armarna om henne.
 
Hoppas ni gillar kapitlett. Vi han skriva två ikväll så vi kanske inte skriver imårn men då kommer det på måndag. :)

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-04 19:48:27

Vill ha Niall!

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-04 21:46:52

Hej! Om ni gick in på min blogg och läste det senaste inlägget skulle jag bli jätteglad. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela