Kap 35 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-11-18 20:19:34 i Allmänt,

Nats Perspektiv

Det var onsdag och både jag och Justin satt i vardagsrummet och höll på med våra datorer. Justin behövde jobba lite eftersom att han snart åker iväg på turné. Jag satt inne på facebook och lite olika sidor. Jag blev uttråkad och satte mig bredvid Justin för att se vad han gjorde. ”Vad gör du” Sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel. ”Jag måste skicka massa mail eftersom att turnén börjar snart och jag har ju inte varit hemma på ett tag” Sa han och log mot mig innan han började skriva igen. Jag ville inte störa så jag gick in till köket istället.   

Mamma och Linus var hemma nu och Justin och dem passade jätte bra tillsammans. Justin hade fått Linus på bättre humör efter det som hat hänt och jag vet att Linus tycker om Justin jätte mycket. Mamma har börjat gå till jobbet på dagarna igen och Linus till skolan. Men han har inte så långa dagar så han kommer oftast hem till oss ganska tidigt.

När jag precis skulle fixa te så hörde jag skype ringsignalen från datorn. Jag sprang in till vardags rummet och såg att det var Jess som ringde. Jag klickade på svara och satte mig bekvämt i soffan. ”Vem är det” Sa Justin. ”Jess” sa jag och log. ”Hallå” hörde jag jess säga och jag såg henne i skärmen. ”Hej” Sa jag och vinkade. ”Vad gör du, är Justin där” Sa hon på svenska. ”Ja han är här, men vi gör inget speciellt” Sa jag och vände skärmen mot Justin. ”Hey Jess” Sa han och vinkade. Hon vinkade tillbaka.

Justins Perspektiv

Jag kände mig lite tråkig när jag bara satt och jobbade men jag måste göra det och jag vet att Nat förstod att jag behövde göra det. Nat och Jess satt och skypeade men jag fattade inte vad dem sa eftersom att dem pratade svenska. Jag har börjat tänka lite mer på allt det här med att jag verkligen gillar Nat. Men det är så svårt när jag inte vet hur hon känner. Vi har känt varandra i snart mer en ett halv år. Sen kom jag på att Jess kanske kan ge mig lite tipps, hon är ju den som känner Nat bäst. Det kanske är lite för tidigt att fråga henne på dejt. Mitt i allt tänkande hörde jag Nats röst. ”Jag ska gå och duscha nu, vill du prata med Jess” Sa hon och kollade på mig. ”Ja det kan ja göra” Sa jag och ställde ner min dator på golvet och tog hennes. ”jag kommer snart” Sa hon och log mot mig. Ja nickade och log som svar. ”va gör du” sa jag och kollade på Jess i skärmen. ”Jag väntar på att Niall ska komma hem” Sa hon och log. Kanske jag kan fråga nu. Jag kollade bak för att se att Nat var inte var där. ”Du, får jag fråga dig en sak” Sa jag. ”Ja det är bara att fråga på” Sa hon och log. ”Jag gillar Nat jätte mycket, men jag vet inte om det är för tidigt att fråga henne på dejt” Sa jag lite osäkert. Jess fick ett stort leende på läpparna. ”äntligen kom det här” sa hon och säg jätte glad ut. Jag skrattade till. ”Det är såklart att du ska berätta att du har börjat få känslor för henne, men jag tycker du ska vänta lite med att fråga henne på dejt” Sa hon och log. ”Okej, tack för att jag kunde prata med dig Jess” sa jag och log tacksamt. Plötsligt hörde jag steg bakom mig. Jag vände mig hastigt om och såg Nat stå där med sin handduk i håret. Hon va så himla snygg. Jag kunde inte slita blicken från henne.

Förlåt att updateringen har varit kass, men det är mitt fel. Men här kom det :) / Hedda

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-20 07:39:33

Mysigt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela