Kapitel 37-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-11-21 13:00:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv
 
Jag vaknade och såg att Niall redan åkt iväg till studion och jag suckade och gick och satte på musik som dunkade i hela hans lägenhet. Jag satt ett tag och skypade med Nat som jag saknade otroligt mycket och hörde det knacka på dörren. Jag öppnade dörren och såg en kille ungefär i min ålder med brunt hår och blåa ögon stå där helt nyvaken ''har du lust att sänka musiken jag bor bredvid och försöker sova'' sa han och log stort med hans perfekta vita tänder. Jag nickade och sprang iväg och stängde av musiken ''tack vad heter du föresten har inte sett dig här förut'' sa han ''jag heter Jess, jag är Nialls flickvän'' sa jag och sträckte fram min hand som han skakade lätt på ''jaha vad synd då'' sa han beskviket ''varför?'' sa jag förvirrat och kollade konstigt på honom ''För jag tycker verkligen du är söt jag jag vill fråga dig nu ut på dejt men jag tror inte din pojkvän skulle gilla det'' sa han och log ett charmigt leende.''hahah vad synd da'' sa jag och vi skrattade både två ''måste gå nu men kan jag få ditt number?och snygg pjamas'' sa han och blinkade. Jag kollade ner och insåg att jag bara hade haft på mig ett par hotpants och Nialls tshirt och rodnade ''visst'' sa jag och rablade up mitt number.
 
Jag hörde min mobil vibrera och jag svarade snabbt ''hej det är Jess'' ''hej det är Alex förlåt om jag ringer så snabbt igen men jag undrar om du ville ta en jogging tur?'' sa han ''ehm jag vet inte riktigt kan jag ringa tillbaka om några minuter?'' sa jag snabbt ''okej! vi hörs'' sa han och jag la på.
 
Nialls Perspektiv
 
Jag hörde hur min mobil vibrera och jag såg att det va Jess som ringde ''en sekund bara killar det är Jess som ringer!'' sa jag snabbt och svarade ''hej älskling hur är det?'' ''det är helt okej träffade din granne Alex som var trevlig men jag undra om du ville gå på bio eller nåt sånt ikväll eller när du slutar för jag har verkligen inget att göra'' sa hon och skrattade ''kan inte idag älskling men på fredag kanske?'' sa jag och hörde henne sucka ''okej men då går jag ut på en jogging tur med Alex din granne du vet?'' sa hon ''okej ha så kul älskling älskar dig'' sa jag ''älskar dig också'' sa hon och la på. Jag kände mig ganska taskig eftersom hela veckan har jag knappast vart hemma eller med Jess och hon hade bara vart hemma eftersom hon inte kände så många andra förutom mig och killarna. ''harry kan du hjälpa mig du är bra på tjejer'' sa jag och gav honom puppy eyes ''jaja vad är det?'' sa han och låtsades va irreterad ''jag har inte vart med Jess alls på sista tiden och nu ska hon ut och jogga med min granne men jag hinner aldrig och jag vill överaska henne ikväll vad tycker du jag ska göra '' sa jag ''hyr en egen biosalong elller nåt och köp roser, roser hjälper alltid'' sa han och blinkade ''tack harry'' sa jag och sprang iväg och bokade en bio salong och betsällde rosor.
 
Jess Perspektiv
Jag drog på mig mina tränings kläder och smsade Alex att möta mig nere i lobyn om 10 minuter. ''Hejsan'' sa jag när jag såg att Alex kom ut ur hissen. ''är du redo?'' sa han och blinkade ''jag va född redo'' sa jag och vi gick ut och började prata. ''Så hur är det att ha en sån känd pojkvän?'' sa han ''jag vet inte vi är liksom hemligt tillsammans just nu för hans fans är ganska galna'' sa jag och öka takten ''jaha men du ser sjukt välltränad ut och du är inte ens anfådd vad är du en footbolls spelare?'' sa han och jag skrattade ''basket'' sa jag och han log stort ''jag med ska vi gå och spela lite?'' sa han och pekade mot en park längre bort.
 
 
Alex Perspektiv
 
Jess va sjukt snygg i hennes tränings kläder och att hon spela basket var verkligen plus poäng även om hon var tillsammans med Niall så visste jag redan hur jag skulle få henne men det skulle ta lite tid. ''one on one'' sa hon och log stort och kastade mig en boll ''bring it on'' sa jag och vi började spela hon var sjukt duktig bättre än jag trott. ''Okej du ska jag sätta en trea'' sa hon stolt och ställde sig och skulle skjuta ''aldrig'' sa jag och tog henne runt midjan och bärde bort henne ''sluta släpp mig'' sa hon surt och krånglade sig ur mitt grepp ''vadå blir din pojkvän sur?'' sa jag och himmlade med ögonen. Hon gav mig en blick och började springa tillbaka hemmåt. ''du vet att du vill ha mig'' skrek jag efter henne och hon vände sig bara om och pekade fingret åt mig och jag skrattade.
 
Nialls Perspektiv
 
''Hallå Jess är du hemma?'' skrek jag och kollade runt ''här är jag!'' svarade hon och kom ut till hallen och krama mig jag krama henne och såg hur min tröja blev blött ''hur är det Jess'' sa jag och lyfte på hennes haka ''förlåt jag skulle aldrig ha gått ut och sprungit med Alex'' sa hon och jag torkade bort hennes tårar ''det gör inget Jess men han försökte inte flörta med min älskling va?'' sa jag och log ''jo men jag sa till honom och gick'' sa hon ''vi glömmer bara det här nu men jag har faktist en överaskning'' sa jag och hon log stort. 
Vi gick ut till bilen och jag såg Alex stå där ute och röka. Jag slängde en sur blick till Alex och la armarna om Jess och kysste henne passionerat och hon besvarade den.''kom så åker vi nu'' sa jag och öppnade dörren till Jess och kollade på Alex som stod och blängde på mig och jag log falskt tillbaka. ''Du måste ha ögonbindel för annars blir det ingen överaskning'' sa jag och sträckte fram en ögonbindel ''Niall jag börjar bli orolig vart ska vi'' sa hon och satte på sig den och jag skrattade ''nu är vi framme'' sa jag och ledde henne in i bio salen. Hon drog av ögonbindeln och kollade runt och log ''förlåt för att jag inte har vart så mycket med dig den senaste vecken jag har vart världens sämsta pojkvän'' sa Jag och sträckte fram rosorna jag köpt henne ''Niall tack jag älskar dig du kan inte va världens sämsta pojkvän för du är den finaste underbaraste pojkvännen i världen'' sa hon och slängde armarna om mig. Vi kollade slut på filmen och satt och pratade en stund till ''ska vi åka hem nu?'' sa jag och la armen om henne hon nickade och vi gick ut hand i hand och mötes av ungefär 50 papparazzies med cameror överallt. Hon släppte snabbt min hand och började gå åt andra hållet men jag drog henne tillbaka och la armen om henne och log. ''Niall Niall är ni tillsammans?'' ''Vem är hon en flickvän kanske?'' hörde jag alla skrika men jag ignorerade dem och såg att paul stod och väntade på oss och vi hoppade snabbt in i bilen ''Niall du behövde inte göra det där'' sa Jess och log ''jo för jag vill att hela världen ska veta att den vackraste tjejen på jorden är min flickvän'' sa jag och vi mötes i en varm kyss.

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-21 13:39:23

Moooshii

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela