Kapitel 39-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-11-26 20:47:11 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv

Jag kände Nialls varma armar läggas om mig och jag log och kysste hans arm och vände mig och och kysste honom ’’Du ska få träffa min familj idag om du vill’’ sa Niall och jag nickade ’’såklart jag vill’’ sa jag och han bar upp mig och vi gick in och la oss i soffan och satte på en film. ’’Dem kommer ikväll och vi ska ut på en restaurang nånstans i London’’ sa han och log och jag såg hur mycket han längtade efter sin familj eftersom han inte träffat dem på några månader . ’’Du saknar dem mycket va?’’ sa jag och la mitt huvud mot hans axel och han log ledsamt och nickade och pussade mig lätt på pannan.

’’Niall skynda dig jag vill också duscha’’ sa jag och bankade på dörren till badrummet och suckade ’’kom och duscha med mig så sparar vi vatten’’ sa Niall ’’Dream on älskling’’ sa jag och fortsatte knacka på dörren ’’älskar du inte naturen Jess?’’ sa Niall och öppnade försiktigt dörren och jag gick in ’’jo eller vad är det för fråga?’’ sa jag och granskade hans vältränade kropp noga ’’Om vi duschar tillsammans sparar vi massor vatten vilket hjälper naturen’’ sa Niall och jag skrattade ’’okej för naturens skull’’ sa jag och Niall log stort och började knäppa upp min tröja ’’jag vet hur man klär av sig’’ sa jag och kysste Niall mjukt. ’’Men jag är så mycket bättre på att göra det’’ sa Niall och kysste mig och fortsatte dra av alla mina kläder och vi hoppade in i den varma duschen.

Nialls Perspektiv

’’Vi måste åka om 10 minuter’’ ropade jag till Jess som satt och sminkade sig ’’du behöver inte sminka dig du är fin utan smink’’ sa jag och log snett. ’’tack fina du’’ sa hon och tog min hand och kollade sig i spegeln en sista gång ’’vi passar så bra tillsammans tycker jag’’ sa hon och jag kramade om hennes hand och viskade ’’det tycker jag med’’. Jag märkte hela bilresan att Jess var nervös och det var jag också när jag skulle träffa hennes föräldrar men jag visste att dem skulle älska henne.  Vi gick in i restaurangen och dem visade oss till vårt bord. ’’dem är här om fem minuter’’ sa jag och Jess gav mig en orolig blick ’’tänk om dina föräldrar hatar mig’’ sa hon oroligt ’’Jess dem kommer älska dig jag lovar’’ sa jag och sträckte mig över bordet och kysste henne mjukt.  Jag såg mina föräldrar och min bror komma gåendes en bit bort och jag sprang fram och kramade dem.

Jess Perspektiv

Niall sprang iväg till sina föräldrar och jag gick försiktigt fram och hälsade på hans mamma ’’Hej jag heter Jess trevligt att träffas Mrs.Horan’’ och sträckte fram min hand som hon skakade vänligt  ’’Du måste vara Jess som Niall pratar så mycket om och kalla mig Maura’’ sa hon och log. ’’Niall du verkar verkligen ha lyckats hitta en snygg flickvän’’ sa en kille som jag gissade var hans bror jag rodnade och han sträckte fram handen ’’Greg heter jag förresten’’ ’’Jess’’ svarad jag tillbaka och Niall tog tag i in hand och vi gick alla och satte oss runt bordet. ’’Så hur träffades ni?’’ frågade hans pappa och log. Jag kollade på Niall som log och svarade ’’vi träffades på en fest’’ och kysste mig på kinden. ’’Jess vad gör du på fridtiden?’’ sa hans bror som kollade upp från menyn som han studerat i några minuter ’’jag älskar att spela basket och dansa’’ sa jag och log ’’vilket är ditt favorit lag?’’ sa han och jag tänkte efter ’’svår fråga!’’ sa jag och alla skrattade. ’’spelar du fortfarande?’’ frågade hans pappa som hette Bobby om jag mins rätt. ’’Nej tyvärr men jag har funderat på att börja igen saknar det ganska mycket’’ svarade jag och han nickade som svar. Vi satt och pratade ett tag och hans familj var verkligen trevliga och alla hade likadana accent som Niall vilket jag tyckte lätt så rolig och vår mat smakade helt underbar och det borde den verkligen göra eftersom den va så dyr men såklart ville Niall betala. ’’Vi måste nogg gå nu till vårt hotel för vi ska resa bort imorgon tidigt’’ sa hans mamma och kolla ner på klockan ’’trevligt att träffas Jess’’ sa hans mamma och kramade om mig. Hans pappa kramade mig och viskade ’’jag ser att han verkligen gillar dig ta hand om min pojke nu’’ och blinkade ’’det ska jag’’ sa jag och log och kramade hans bror snabbt och dem gick iväg ’’Vill du ha efterät?’’ frågade Niall och jag log och svarade ’’det behöver du aldrig fråga!’’ ’’Ursäkta kan vi få två stora glassar’’ sa han och log busigt. ’’Min familj verkar älska dig’’ sa han och vi slog oss ner runt bordet igen ’’dem va verkligen trevliga’’ sa jag och han log och kysste mig passionerat. ’’Jag älskar dig’’ sa han och jag viskade tillbaka ’’älskar dig mer’’.  

 

förlåt för dålig uppdatering! Vi hade prov idag så vi har pluggat mycket till det och inte hunnit skriva nåt! Hoppas ni gilla det här kapitlet imorgon kommer en till! Vad tycker ni hittils om novellen? KOMMENTERA! 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-11-26 22:54:27

Asbraaaa!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-27 22:23:08

ASS BRAAA! När kommer nästa kapitel?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela