Kapitel 40- ''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-11-28 22:04:47 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nialls Perspektiv

Jag hörde Jess skrika mitt namn och jag gick in i köket och såg att Jess stod där och log. ’’Niall jag kom på att Nat och Justin kommer hem om några dagar!’’ sa hon och jag log och kysste henne ’’Niall kan du skusa mig till min lägenhet har knappast vart där sen vi kom tillbaka till London och jag vill städa för Nat och sen ska jag till jobbet för dem ville att jag skulle komma’’ la hon till och jag satt och lekte med hennes hår ’’visst fina du men jag ska till studion sen och fixa för turnen börjar om tre veckor så vi har mycket att göra!’’ sa jag och hon kollade ledsamt på mig när jag pratade om turnen ’’hur ska jag kunna klara mig utan dina varma kyssar och kramar i 3 månader?’’ sa hon och kramade om mig hårt och begravde hennes ansikte i min nacke. ’’jag kommer fixa det jag lovar’’ viskade jag och kysste hennes varma läppar mjukt.

 

Jess Perspektiv

’’Ska vi åka?’’ sa Niall och gick mot bilen och jag nickade snabbt och sprang efter. Det tog bara 15 minuter innan vi va framme och jag hoppade ut ur bilen in i det kalla vädret. ’’Hejdå tack för skusen! Älskar dig!’’ skrek jag och vinkade ’’älskar dig mer! Ring när du vill bli hämtad sen!’’ skrek han tillbaka och jag log och sprang in i det varma lägenhets huset. När jag kom in möttes jag av en lägenhet fylld med skräpp och kläder överallt. ’’trevligt’’ sa jag för mig själv och suckade och satte på musik på högsta volym. Jag städade i 3 timmar och när jag va klar fanns det inte en damtuss kvar jag log nöjt och gick och tog en snabb dusch och slängde på mig ett par jeans, mina primeboots och en stor stickad tröja. När jag kom fram till den stora dans studion möttes jag av Alice som ledde in mig till hennes kontor och hon såg sur och bitter ut inte som vanligt. Hon satte sig ner vid hennes skrivbord och så fort jag stängt dörren så sa hon surt ’’vadfan är det här Jessica?’’ och visade upp en tidning med en bild på mig och Niall på framsidan ’’jag gav er ledigt för att Natalies pappa dog inte för att sitta och hänga med kända killar’’ sa hon och jag kollade förvånat på henne ’’Nat är fortfarande kvar i sverige och jag kom tillbaka’’ jag han inte säga mer innan hon avbröt mig ’’tyvärr Jess ni får tyvärr inte jobba här mer’’ sa hon och öppnade dörren ’’va?’’ sa jag förvirrat ’’ i andra ord Jessica du får sparken’’ sa hon och puttade ut mig och smällde hårt igen dörren bakom mig, ’’fan jävla skit kärring’’ mumblade jag för mig själv och gick ut. Jag tog upp mobilen och bestämmde mig för att ringa Nat ’’Hej Jess!’’ svarade hon glatt och jag kände några tårar rinna ner för mina kinder ’’vi har fått sparken’’ sa jag och snyftade till ’’Sparken?!’’ sa Nat förvånat ’’ja det är mitt feel förlåt hon såg en bild på mig och Niall och blev sur och gav oss båda sparken’’ sa jag och det tog ett tag innan hon svara ’’Jaha då förlorade dem precis dem två bästa dansarna i london’’ sa hon och skrattade ’’hur kan du va så glad?’’ sa jag och skrattade medans jag torkade bort mina tårar ’’jag vet inte det va inte en sån stor chok men du vi hittar nåt annat jobb!’’ sa hon och jag log för mig själv ’’ja jag hoppas det hur är det i sverige förästen?’’ sa jag och bytte ämne. ’’Jo det är bra jag och Justin har det mysigt här’’ sa hon och jag log för det verkade som att de hade det bra. Vi pratade ett tag och det kändes som allt va som de va innan, såklart visste jag hur ledsen Nat var för hennes pappa men hon mådde betydligt bättre nu.

Nialls Perspektiv

Jag hörde hur min mobil vibrera och jag tog upp mobilen och såg att Jess hade smsat mig ’’Hej du vi måste prata! Vill du träffas om 20 minuter på starbucks?xxxxlove youuuuu’’ jag log och svarade snabbt tillbaka ’’yes! Vi ses där snart!xxxlove you more beautiful!’’.  ’’Killar jag måste gå nu om en timme eller så men vi ses ikväll!’’ skrek jag och började dra på mig mina skor. ’’Okej! Tar du med Jess ikväll för jag tar med Eleanor och jag vill att dem ska träffas’’ skrek Louis och jag svarade snabbt tillbaka ’’jag kan fråga hörs sen’’ och gick ut. Jag såg Jess sitta och hålla på med mobilen och jag gick fram och kramade henne  bakifrån och hon vände sig snabbt om och log lättat när hon såg att det va jag ’’oj vad du skräms!’’ sa hon och  kysste mig och vi satte oss ner i soffan. ’’Zayn har en fest ikväll och jag undrar om du ville gå med mig på den eller ska du jobba imorgon?’’ sa jag och kollade på Jess ’’det är därför jag ville att du skulle komma hit för’’ sa hon och tog ett djupt andetag ’’jag och Nat fick sparken för dem såg en bild på oss i non tidning och dem blev sura’’ la hon till och jag kramade om henne ’’förlåt Jess det är mitt feel’’ sa jag och hon släppte taget om mig och log ’’nejdå det va det inte men jag vill gärna följa med på festen behöver tänka på annat’’ sa hon och jag log och kysste henne intensivt. ’’Kom så går vi och äter middag och fixar oss till festen!’’ sa jag glatt och hon nickade och tog tag i min hand och vi gick ut och åt snabbt på en liten avskild restaurang och åkte sen till mig och fixade oss.

 

Jess Perspektiv

Jag hade på mig ett par höga kräm färgade klackar och en tajt svart klänning och hade lockat mitt hår. När vi var framme vid Zayns stora hus var det helt packat med folk. Jag såg Louis en bit bort med en tjej som såg ut att vara min ålder. ’’Hej hur e det läget?’’ sa Louis och sträckte fram varsin öl till mig och Niall. ’’Hey!’’ sa jag tillbaka högt så han skulle höra för musiken var så hög ’’det här är min flickvän Eleanor’’ sa han och log och pekade på en tjej med brunt lockigt hår och hon log ’’Hejsan jag heter El’’ sa hon och log ’’Hej jag heter Jess’’ sa jag och hon skrattade och sa ’’kom vi går upp så kan vi prata lite och låta killarna ha lite kul’’ jag nickade och hon ledde upp mig till övervåningen och vi satt och pratade ett tag och skrattade hur mycket som helst och hon var verkligen trevlig. Hon berättade hur hon träffat Louis hur hon kommer över hat från fans och gav mig tips. ’’Här du kan ta mitt number så kan vi träffas non gång eller om du blir jagad av något fan’’ sa hon och jag log och rablade upp mit number. ’’Där är ni!’’ hörde jag Louis skrika och Niall kom efter och satte sig bredvid mig och tog tag i min hand ’’kom ner med oss och dansa ni kan inte sitta här uppe hela kvällen!’’ sa Louis och El hoppade upp och kysste honom och dem gick ner. ’’Vill du gå ner?’’ sa Niall och jag nickade och kysste honom passionerat innan han ledde mig ner. ’’Hej vad kul att ni kunde komma!’’  hörde jag Zayn säga och jag kramade honom snabbt och log ’’tack för jag kunde komma!’’. Vi stod och pratade ett tag innan Niall drog iväg mig. Jag hörde hur en lugn låt börja spela och Niall la armarna om mina höfter och drog mig nära honom. Vi stod och kollade varandra i ögonen och log ett tag innan han viskade ’’Jag älskar dig Jess’’ och kysste mig hårt. ’’Jag älskar dig också’’ viskade jag och han log ’’ska vi dra jag vill visa dig ett ställe’’ sa han och jag följde efter honom till bilen. ’’Vart ska vi åka?’’ sa jag och hoppade in i bilen ’’det får du se’’ sa han och log. När vi var framme så klev jag ur bilen och vi gick en bit och tillslut  såg jag att vi va uppe på ett stort berg som man kunde se över hela london på. ’’Gud vad fint det är här’’ sa jag och kollade runt. Han log stort och la armarna om mig och kysste mig. Vi la oss ner i gräset och han kysste mig. Kyssen var helt perfekt och det längre vi låg där det mer intensivt blev det. Han drog av min klänning och jag vet inte vad det var som flög in i mig men jag började knäppa av hans byxor och drog av dem vi låg där ett tag och kysstes och det blev mer och mer intensivt.

 Jag kände en stark lampa lysas mott mig och jag kollade upp och såg att en polis stod där och lyste den på oss ’’Det är olagligt att ha sex utomhus’’ började polisen säga och Niall avbröt honom ’’ förlåt herrn inget hände vi var precis påväg hem faktist'' sa han och kollade på mig som hade hunnit sätta på mig min klänning igen . Han drog snabbt på sig sina byxor och mimade spring på tre och vi sprang allt vi hade till bilen och körde snabbt iväg. ’’Ja det va nära ögat’’ sa Niall och vi började båda gapskratta. 

 

Hej! Hoppas ni gillade kapitlet! Kommentera vad ni tyckte! Nytt kapitel kommer imorgon! Novellen känns lite tråkig just nu men jag lovar att den blir mer spännande snart! 

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-29 06:38:17

Haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela