Kap 19 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-10-09 22:57:31 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Justins Perspektiv

Jag och Nat hade blivit jätte bra vänner. Vi tillbringer mycket tid tillsammans och jag gillar henne riktigt mycket. Vi kan vara fullt seriösa och sen helt plötsligt bli barnsliga och skratta åt random saker som inte ens är roligt. Idag skulle vi åka och äta lunch, sen skulle vi till mitt hotell och bara ta det lugnt. Mitt i allt tänkande så ringde min telefon. Det var Alfredo som ringde. ”Tja Fredo” Sa jag och började gå ner till bilen. ”Tja Justin, du kommer ihåg att vi ska ha genrep för konserten i övermorgon.” Sa han. ”Jadå, jag ta med min Nathalie som jag har berättat om” Sa jag . ”Ja, gör det. Men vad gör du?”  ”Jag ka möta upp Nathalie om en stund” Sa jag och såg några paparazzis hoppa fram. ”Bro, har du fått en ny lover” Sa han och skrattade lite. ”Haha, e vi är friends. Men du det kommer massa paparazzis så jag måste lägga på” Sa jag och kollade ner i marken för att inte bli bländad av blixtarna. ”Okey, ses” Sa han och jag la på. Moshe gick framför mig och vi var snart framme vid bilen. ”Hey Justin, vem är tjejen du ses med” Skrek alla men jag struntade i frågorna och hoppade in i bilen.

 

Nats Perspektiv

Jag satt på cafét och väntade på Justin. Medan jag satt där och väntade så började jag tänka på Jess och Niall. Tänk om dem skulle bli ett officiellt par sen. Hon kanske stannar kvar här medans  jag flyttar tillbaka till Sverige. Men så skulle jag inte tänka sa jag för mig själv. Som tur var kom Justin precis då. Vi pratade om allt möjligt och han började berätta saker om sig själv. ”Min mamma var väldigt ung när hon födde mig och vi hade de inte så jätte bra där i början, så jag har inte alltid haft det så bra som nu” Sa han och tog en bit av sin mat och jag nickade förstående. ”Men var det inte så att du hade jätte bra kontakt med din morfar” Sa jag frågande. ”Jo, och det har jag fortfarande” Sa han och log. Justin var en så stark person. Man märkte att han var så äkta och inte tog allt för givet eftersom att han inte alltid har varit den där människan som han är idag. Liksom att hans familj hade det svårt med pengar i början men nu är han en av dem rikaste i typ hela världen. Jag tycker att det är väldigt imponerande. ”Juste, vill du följa med och träffa mitt team i övermorgon” Sa Justin och log. ”Gärna, om det är okej för er” Sa jag och log tillbaka. ”Såklart det är” Sa han. "Är allt okej med din pappa" Sa han och kollade ledsamt på mig. " Jag vet inte riktigt, jag har inte pratat med mamma" Sa jag ledsamt och kollade ut genom fönstret. "Allt kommer fixa sig" Sa han och log ett varmt leende. "Jag hoppas det" Sa jag och kände en tår rinna ner från min kind. "Kom hit" Sa han och klappade med hande på bänken. Jag reste mig upp och satte mig bredvid honom. Han la armarna om mig och kramade mig hårt.

Det här blev ett litet mellan inlägg från mig. Och sånna behövs ibland. ;) Hopas ni gillar det ändå.

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2012-10-10 10:48:08

Väldigt bra kap Hedda <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela