Kap 24 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-10-22 22:54:36 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Nats Perspektiv

Jag och Jess satt vi bordet och åt frukost. Båda var nervösa eftersom att vi skulle på en Dans audition idag. Om man van den så skulle man få åka till Usa och vara med i massa olika dans shower. Det var både min och Jess dröm. Och som vanligt var Jess så nervös att hon inte kunde sluta prata om vad som kan hända. ”Tänk om jag ramlar och bryter benet när jag dansar” Sa hon och kollade oroligt på mig. ”Du kommer inte ramla och bryta dina ben Jess, jag lovar” Sa jag och skrattade till. Vi tog med alla grejer och åkte iväg. Justin visste att vi skulle på audition så han hade skickat et långt lycka till sms. Han var så gullig.

När vi kom dit så var det fullt med människor. Vi stannade till när vi såg alla öva på sina danser. Det fanns dem som var riktigt bra. Jag kände ett huvud komma mot mitt öra ”Du, det här känns inte så bra” Jag kollade på Jess. ”Vi kommer att klara av det här” Sa jag och började gå mot bordet där man fick sin lapp. När vi hade fått våra lappar så gick vi till en bänk och satte på oss våra skor. Jag kollade i papprena som vi hade fått.  ”Vilken tid har du” Jess kollade ner i sina papper. ”Halv två, när har du” Sa hon. ”Kvart över ett” Sa jag och log. Klockan var halv ett, så jag hade 45 minuter på mig att träna. Men det blev alltid så att jag och Jess började tänka på annat och skratta åt varandras skämt. Och sen 15 minuter innan vi skulle dansa så insåg vi alltid att vi hade suttit och skrattat på den tiden vi egentligen skulle övat på. Så jag körde dansen några gånger. En kvart gick snabbt så nu skulle jag gå in. ”Lycka till och du kommer vara as bra” Sa Jess och gav mig en kram. ”Ja, jag hoppas att jag inte failar nu” Sa jag och flinade.

När jag kom in i rummet så satt det fyra personer som inte såg glada ut. ”Hej” Sa jag och ställde mig framför dem. ”Hej, vad heter du och hur gammal är du” Sa en mörk kille. ”Jag heter Nathalie Jensen och är 17 år” Sa jag och log. ”Okej Nathalie, du ska börja med att visa upp din koreografi och sen kommer vi att be dig göra lite olika dans steg” Jag nickade och log. ”Du kan koppla in musiken där borta, och sen är det bara att köra igång” Så en blond tjej och pekade på högtalarna i hörnet av rummet.

När jag hade gjort min koreografi och det som dem hade sagt att jag skulle göra ställde jag mig framför dem igen. Ingen av dem sa någonting utan satt bara där och skrev. ”Du kommer att få ett brev hem till deg om ungefär två veckor, och där står det om du har kommit med eller inte. Bra jobbat” Sa den mörka killen och log. ”Okej, tack” Jag log och gick ut ur rummet. Jag möttes av en undrande Jess när jag kom ut. ”Gick det bra” Sa hon ivrigt. ”Jag ramlade inte och bröt mina ben så jag antar det” Sa jag och flinade. Jess putade till mig. ”Nej men seriöst, va juryn hård” Sa Jess oroligt. Jag älskade att reta Jess när hon var orolig. ”Dem sa typ ingenting så du behöver inte oroa dig” Sa jag och kramade henne.

När Jess kom ut såg hon nöjd ut. ”Hur gick det” Sa jag när vi möttes. ”Jag tror det” Sa hon och andades ut. ”Jag är så glad att vi båda klarade det, så nu tycker jag att vi ska åka hem, kolla på film och bara slappa” Sa jag och kramade henne. Hon nickade trött mot mig och log. Vi packade våra saker och gick nöjda ut från salen. 


Kapitlet kom lite sent men hoppas ni gillar det. :) Kram

 

Kommentarer

Postat av: Siri <3

Publicerad 2012-10-24 07:49:31

Eran novell är så bra! <3

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-25 06:57:57

Asspännande kap, vill veta mer ! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela