Kapitel 18- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-08 22:36:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 
Jess Perspektiv
Jag och Niall bestämmde oss att gå till den närmaste Starbucks som vi kunde hitta för det såg ut att börja regna när som helst. ''Jess det finns ett jätte fint cafe där borta som vi kan gå på för det verkar inte finnas någon Starbucks här'' sa Niall och det gjorde att jag vaknat från mitt dagdrömande ''okej,Lead the way'' sa jag och pekade mot cafet. När vi kom in va det nästan helt tomt det satt bara ett gammalt par som satt och pratade lite längre bort perfekt tänkte jag. ''kan du fixa ett bord till oss så beställer jag'' sa Niall och log, Jag nickade som svar och valde ett bort satt ihop som en soffa. 
'' så vad tycker du om London hittils?'' sa Niall och tog ett klunk av sitt te ''Det har vart grymmt hittils alla är så trevliga och shoppingen är grym'' sa jag och det slog mig att tiden hade gått så snabbt och jag hade aldrig riktigt tänkt på hur bra det va. Vi fortsatte prata om allt möjligt och jag berättade om lite om Sverige och hur det va där och han berättade om xfactor och Ireland. ''vi stänger om 10 minuter'' sa mannen som hade stått bakom kassan och log vänligt. ''Hoppsan hur mycket är klockan?'' sa Niall och skrattade ''oj klockan är fem vi borde ringa dem andra'' sa jag ''Jess vi ha sutit här i 3 timmar!?'' sa han och jag kollade förvånat på honom ''men det har vart 3 jätte mysiga timmar'' sa han och log generat. Jag kände hur mina kinder blev röda och jag kollade honom rakt in i ögonen och han lutade sig fram och kysste mina läppar mjukt.Hans läppar va varma och mysiga och jag kände hur det pirrade i hela kroppen. Vi avslutade kyssen och kollade bara på varandra i ögonen ett tag.
''ska vi gå nu?'' sa jag för att bryta tystnaden ''okej var skulle vi träffa dem andra?'' sa han och log ''på piccadilly cirkus''sa jag och försökte låta så britisk som möjligt ''Jess då låter så gullig när du försöker prata med en britisk accent'' sa han medans han skrattade ''jag tycker faktist jag är grym på att prata britiskt''' sa jag och låtsades va sur. Vi fortsatte gå och till min förvånan skrattade Niall till en av mina torra skämt jag visste inte riktigt om det va för att han tyckte synd om mig eller om han verkligen tyckte det va roligt för mina skämt va seriöst sämst.
''Niall Jess här borta'' skrek Justin från en bänk lite längre bort. När vi kom fram kramade jag båda och jag såg att både Nat och Justin hade glass på hela ansiktet och deras kläder ''Vad har hänt här!?'' sa jag och skrattade ''glassfight..?'' sa Nat och log generat ''som jag vann'' tillade Justin och log stolt ''vi säger så ''sa Nat och blinkade med ena ögat. ''Vi kan tydligen inte lämna er med mat'' sa Niall och jag kände hur han tog lite löst tag i min hand tveksamt jag kollade på honom och log och killarna sa att dem kunde skusa hem oss. 
 
Nialls Perspektiv
 
Justin och jag hade frågat om tjejerna ville ha skus hem och dem tackade ja. Jag kan inte fatta att jag vågade kyssa Jess jag brukar alltid va den blyga killen men jag vet inte jag kanske gillar henne mer än jag trodde men jag vill inte att jag ska ta det för snabbt och skrämma bort henne. 
Innan tjejerna hoppade ut så kramade jag om dem och pussade Jess på kinden lätt och jag så hur hennes ansikte blev rött och hur Nat satt och log som en fåne.
så fort vi körde iväg så såg jag hur Nat hoppade på Jess och jag antar att hon ville att Jess skulle berätta allt.
''Hur går det med Jess?'' sa Justin och jag vaknade till för jag va helt borta i mina tankar ''det går bra jag gillar verkligen henne men jag vet inte hur jag ska göra'' Justin tänkte ett tag och svarade tillslut ''det viktigaste är det låter dumt men bry dig inte om vad andra tycker för om du och Jess börjar dejta offentligt så kommer hon få hat så är det men jag hade hållt det hemligt ett tag till för du såg vad som hände efter ni bara gick ut i stan'' sa han och log snett ''Tack Justin du är som en bror du hjälper mig alltid så hur går det med Nat?'' sa jag och han bara kollade på mig rullade ögonen generat och slog mig lätt på armen ''Vänta gillar du henne Justin?''
 
Hoppas ni gillar Kapitlet bild kommer sen! kram Anna GLÖM INTE ATT KOMMENTERA

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-08 22:48:02

as bra kapitel!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-10-08 22:48:46

kaan inte ni göra en bild till kapitlet?

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-09 06:39:05

Älskar kapitlet <3

Postat av: Siri

Publicerad 2012-10-09 07:58:51

Jätte bra story!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela