Kapitel 20-''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-10 22:05:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Persektiv Jag vaknade med ett ryck och kollade vad klockan va och insåg att jag hade försovit mig och skyndade up och insåg att det va söndag typiskt tänkte jag, Jag bestämmde mig för att ringa mina föräldrar ''Hej Mamma''  sa jag glatt ''åh hej gumman hörde inte att det va du'' sa hon. ''hur är det?'' sa jag ''jo det är bra men jag måste berätta nåt Jessica'' sa hon och tog ett djupt andetag och hon kallade mig bara Jessica om det va något seriöst ''Polisen tror att dem kanske har hittat Sebastians munkjacka'' sa Mamma och jag hörde hur hon börja gråta ''Mamma det är väll bra? då kanske vi hittar honom?'' sa jag och fattade ingenting ''det fanns blod på den'' ordet blod snurrade runt i mitt huvud ''måste gå nu'' sa jag ''vänta jess-'' va det sista jag hörde inann jag la på och kände hur tårarna  började rinna. Efter någon timme bestämmde jag mig för att ringa Nat för jag behövde verkligen prata med non men hon va med Justin och jag hörde att dem hade det kul och ville inte störa. Jag betsämmde mig för att ringa Niall för han va den ända förutom Nat som jag verkligen litade på just nu. Jag tog ett djupt andetag och ringde ''Hej Jess'' sa Niall glatt ''ehm hej Niall kan du typ komma över eller nåt jag måste verkligen prata med non'' sa jag och kände gråten i halsen ''jag är i studion just nu men hur är det?'' sa han och lätt orolig ''det är okej allt är bra'' sa jag och la på och kände tårarna komma igen. Jag betsämmde mig för att kolla på TV för att tänka på annat 10 minuter senare hörde jag att det knackade på dörren. Det tog non minut innan jag drog mig själv up ur soffan och öppnade dörren och där stod Niall. ''Niall vad gör du här du va i studion?'' sa jag förvånat ''jag hörde att du va ledsen och jag ser att du är helt förstörd vad har hänt'' sa han och omfamnade mig i en kram ''Niall åk tillbaka till studion jag mår bra'' sa jag och log snett ''Jess jag ser att du är ledsen och jag blir orolig om du mår dåligt'' sa han och vi gick och satte oss på soffan och jag berättade allt om Sebastian och hur han försvann och han satt bara där och lyssnade och höll om mig. Det va svårt att berätta men det kändes skönt att få prata om det för jag har aldrig riktigt pratat om det men non förutom Nat. ''Jess din bror skulle inte vilja att du satt här och grät han vill att du ska va glad och'' jag avbröt Niall och kysste hans varma läppar för jag såg hur han försökte trösta mig men visste inte vad han skulle säga men att han försökte och det räckte för mig.
Jag gick och tog en varm dusch och satt på mig en stor gosig tröja ett par jeans och mina uggs och satte up håret i en slarvig toffs. ''Jess kom så får jag visa dig nåt'' sa han och ledde mig till bilen. Vi körde ett tag och kom fram till en liten strand där det knappast fanns några personer ''wow vad fint det är här var är vi?'' sa jag och kollade runt på den lilla stranden som låg ganska avskillt ''det är en strand som jag och killarna alltid bruka åka till och jag tänkte att du behövde lite frisk luft och ett ställe att rensa huvudet'' sa han och log.
 
Vi gick och satte oss på en filt som Niall hade i bilen och och sa inget vi bara satt där och kollade på vattnet. ''Hej är du Niall?'' sa några tjejer som jag sett sitta en bit ifrån oss på stranden ''Ja det är jag'' sa han och log ''åh får vi snälla ta en bild med dig?'' sa dem och hoppade lite glädje skutt ''ja absoulut'' sa han och kollade på mig och log ''Jag vet att du sa att ni inte dejtade på interviewn men ni är verkligen söta tillsammans'' sa en tjej Niall log bara och frågade efter deras twitter och sa hejdå. ''Tack Niall för allt'' sa jag och kollade på honom ''ingen orsak jag finns alltid här för dig'' sa han och när han sa det pirrade det i kroppen så där härligt och vi fortsatte sitta där och prata om allt mellan himmel och jord tills det blev mörkt.
 
Hoppas ni gillar kapitlet det är ganska långt! så vad tror ni kommer Jess och Niall bli tillsammans? KOMMENTERA
 

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-11 07:09:05

Hej! Grymt kap men man har inte fått reda på att Sebastian försvann förrän nu? <3

Postat av: Siri

Publicerad 2012-10-11 19:52:02

Kan ni skriva hur sebstatian försvann?? Men eran novell är jätte bra <3 <3

Postat av: biebsnoveller

Publicerad 2012-10-12 16:01:00

hittade inte något bättre sätt att kontakta er på så det fick bli genom en kommentar. undrade bara on ni fortfarande var intresserade utav ett länkbyete? mejla mig i så fall (på adressen som ni borde se???) tacksam för svar/Nathalie<333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela