Kapitel 22-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-16 22:23:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv

’’vi har nästan slut på mat’’ skrek Nat från köket ’’ska vi åka och handla och shoppa lite?’’ sa jag och log för mig själv när jag sa shopping. Jag satte på mig en varm gosig vit tröja en svart kjol och ett par stövlar till och Nat hade på sig ett par hunters med brittisk flaga på som vi båda köpt när vi var yngre och som ingen av oss hade växt ut dem och en vinröd munk jacka och ett par jeans. Vi gick och åt frukost på starbucks och kollade runt i lite affärer ’’Victoria secret!’’ sa vi båda i kö och sprang nästan ditt. Vi köpte halva affären var och betalade ’’nu blir säkert Niall glad’’ sa Nat och blinkade med ögat medans vi betalade ’’haha jätte kul’’ sa jag och slog till henne lätt på armen. Vi fortsatte kolla i lite affärer och handlade mat. ’’Jag tror vi har tappat bort oss’’ sa Nat och kollade förvirrat runt om sig ’’nejdå jag hittar’’ sa jag och började kolla runt ’’ kom så frågar vi dem där tjejerna’’.

’’ursäkta vet ni hur man kommer till Piccadilly cirkus?’’ sa jag och log. Jag såg hur en av tjejerna viskade till den andra och dem kollade på oss ett tag och stammade fram ’’ ä-är ni dem där tjejerna som känner Justin och Niall?’’ sa en av tjejerna och log stort ’’ Jess jag kom på vart vi skulle gå nu men tack för hjälpen tjejer’’ sa Nat och gav mig en sån där vi borde sticka nu blick. Vi började gå och såg hur tjejerna följde efter oss ’’snälla kan vi få ta bild med er?’’ sa ena tjejen ’’vi måste verkligen gå’’ sa jag och kollade tveksamt mot Nat som såg helt chokad ut att dem ens frågade oss det. ’’asså gud fattar ni inte att om ni inte är snälla mot deras beliebers och directioners kommer alla fan hata er? Och dem kommer inte vilja va vän med er?’’ sa ena tjejen och bitchblicka oss. Jag viskade till Nat ’’kom så går vi härifrån’’ och Nat nickade och vi började gå lite snabbare där ifrån. ’’Kolla där borta allihopa där är Niall och Justin’s tjejer!’’ skrek hon och log elakt. ’’Fan’’ sa jag för mig själv och såg ungefär 5 tjejer komma springandes mot oss. ’’Spring’’ sa Nat och vi sprang tillbaka till Victoria Secret och gömde oss i provrummen ’’vad hände precis’’ va det ända jag fick fram ’’Jess det här är inte bra’’ sa hon oroligt. Jag hörde hur tjejerna kollade runt i affären efter oss. ’’vad ska vi göra?’’ sa jag panik slaget ’’jag ringer Justin!’’ sa Nat och tog fram sin mobil ’’Hej du Justin vi har ett litet problem här förstår du’’ sa Nat  och berättade vad som hade hänt. ’’Justin kommer och hämtar oss’’ sa Nat och andades ut.

Vi satt och pratade ett tag och hörde att det började knacka efter 10 minuter på dörren ’’vem är det?’’ sa jag och va nervös att det va fans ’’ Gissa’’ sa en bekant röst ’’Justin!’’ skrek Nat och öppnade dörren. Justin kramade om Nat och kramade mig snabbt och vi tackade honom för att han kom och hämtade oss   ’’vad skulle ni göra utan mig?’’ sa Justin och skrattade jag rullade bara ögonen och vi gick ut genom backdören där Justin’s bil stog ’’vill ni följa med på middag? Jag alfredo,Niall ska träffas på en china resturang om ni vill hänga med?’’ sa han ’’ja eller vill du Jess?’’ frågade Nat ’’varför inte? Vi har ju knappast ätit nonting idag’’ sa jag och försökte ränka ut hur mycket jag ätit.

När vi kom in i resturangen va det helt tomt och jag hörde Niall’s skratt ända från ingången ’’Hejsan’’ sa jag och Nat i kör ’’Hej!’’ sa Niall glatt och kramade oss båda och pussade mig på kinden ’’ vilken överaskning’’ sa Niall och blinkade med ena ögat ’’ en bra eller en dålig?’’ sa jag förvirrat ’’ en bra’’ sa han och vi gick och satte oss i bänksoffan vid bordet.

’’Hej jag heter Alfredo’’ sa en kille som jga inte träffat förut ’’Hej jag heter Jess’’ sa jag och log ’’jaha du är den berömda Jess som Niall pratat om’’ sa Alfredo och blinkade med ögat. Jag kände hur mina kinder blev röda och jag försökte undvika ögon kontakt med Niall för då skulle jag bara rodna mer.

Vi beställde nästan allt från menyn och satt och åt och pratade. Jag kollade på klockan och insåg att klockan redan va 11 och jäspade ’’ är du trött?’’ sa Niall och la armen om mig ’’lite grann’’ sa jag och lutade huvudet mot hans axel som luktade en stark doft av Abrecrombie perfym och kände att han pussade mig lätt på panan. Jag log för mig själv och tänkte på hur bra jag hade det och hur jag började verkligen få starka känslor för Niall fast jag inte känt honom så länge.

Hej hoppas ni gilla kapitlet ganska långt! Nu börjar det hända lite grejer! :) glöm inte att kommentera det gör det roligare att skriva!kram Anna och förlåt för felstavningar jga är sjukt trött just nu

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-17 08:21:14

Asbra!

Postat av: Biebsnoveller

Publicerad 2012-10-17 17:46:28

Vi vill jätte gäran göra ett länkbyte ni kan väll höra av er! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela