Kapitel 23-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-17 21:40:22 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv

Jag hörde att min jobbiga väckarklocka rang och jag kollade hur mycket klockan var 06:00 jag suckade och reste mig up och såg att mitt hår stog åt alla håll. Att vakna tidigt va det värsta jag visste men jag hoppade in i duschen och kände mig piggare. Jag drog på mig ett par gråa mjukis byxor och ett line och gick ut till köket där Nat satt och åt sin macka och såg halv vaken ut ’’när gick du och la dig?’’ sa jag ’’jag skypade med Justin till två inte smart’’ sa hon och suckade. Vi bestämmde oss att gå till jobbet för att få lite uppvärmning. ’’Vi ses om några timmar’’ sa Nat och gick in till salen som hon skulle ha lektion i.

’’Hejsan allihopa’’ sa jag till min klass alla svarade i kör tillbaka. ’’Idag ska vi träna på koreografin som jag visade er igår’’ sa jag och vi satte igenom med en gång. Nat hade redan ätit lunch och jag satt ensam och höll på med mobilen medans jag åt min lunch. ’’Hej vill du och Nat komma över ikväll och see på film för både jag och Justin har ledigt idag och imorgon och har det tråkigt xx’’ jag kollade igenom sms:et och tänkte efter innan jag svarade för det va ju faktiskt onsdag och vi behövde ju jobba imorgon men sen kom jag och tänka på YOLO som min kompis Madeleine alltid sa till mig ’’visst var?när?xx’’ sa jag och åt snabbt up min lunch och sprang iväg till nästa lektion jag skulle ha.

Dagen kändes som 1000 år men när vi äntligen slutade kollade jag på mobilen och såg att Niall hade svarat ’’Ni kan komma när ni har slutat! Jag bor på Oxford street 3 på våning 4xxx’’ . ’’Nat vi ska träffa killarna om en stund om det går bra för dig’’ sa jag och kom på att jag inte frågat om Nat ville ’’ja jag tycker bara det är kul, Jess hur är det mellan dig och Niall?’’ sa hon och blinkade medans vi gick hemåt ’’jag börjar verkligen få känslor för honom’’ sa jag tyst och kände hur mina kinder blev röda’’ ’’har min lilla Jess blivit kär’’ sa hon och i en retsam röst och kramade om mig.

Vi tog båda en snabb dusch och jag kom på att det var min andra dusch idag men jag hatade verkligen att känna mig ofräsch. När jag kom ut i hallen såg jag att Nat också hade på sig sin juicy dress och vi skrattade för det hade hänt typ 100 gånger förut att vi sätter på oss nästan samma saker men hon hade en ljus råsa på sig och jag en brun.

Vi tog bussen in till Picadilly Cirkus och gick därifrån till Niall’s lägenhet. Vi stod och knackade ett tag innan Niall kom och öppna och när jag gick in såg jag den finaste lägenheten som jag någonsin sett ’’det ända jag kan säga är wow’’ sa jag och kollade runt ’’hej Jess!’’ sa Justin och jag hade inte märkt att han stått bakom köksbänken ’’åh hej Justin såg dig inte där’’ sa jag och gav honom en snabb kram. Vi bestämmde oss alla för att kolla på film marathon med alla scary movies och medans vi va på den 3:dje så hörde jag hur min mage kurrade ’’du Niall har ni nåt jag kan äta jag är hungrig’’ sa jag satte mig upp ’’kom så går vi och kollar’’ sa han och tog tag i min hand och ledde mig till köket. ’’Vi har nästan inget men jag kan springa ner och köpa lite mat’’ sa han och fortsatte kolla runt ’’nej det behövs inte jag klarar mig’’sa jag snabbt men precis då kurrade min mage igen ’’Jess jag hör att du är hungrig jag kommer tillbaka om 10 minuter’’ sa han och gick mot hallen ’’men isåfall följer jag med om det går bra för dig’’ sa jag ’’ absoulut jag blir bara glad’’. Vi gick ner för hans trapp hus och jag kände att han tog tag i min hand medans vi gick ut och jag log bara och vi började gå mot den närmaste affären. Vi handlade lite pasta och tomatsås som vi skulle laga. Niall envisades om att han skulle betala och jag gav up efter ett tag och gick och packade ner varorna. Jag kände att han la armarna om min mage  och jag kände hans andetag i naken och jag vände mig om och vi mötes i en kyss. Vi stod där och bara kollade på varandra innan tanten bakom oss puttade bort oss och skällde på oss för att vi stått i vägen. När vi kom hem såg vi att både Nat och Justin hade somnat på soffan med Nat’s huvud i hans knä. ’’Niall kom vi tar bild’’ sa jag och fnittrade. Vi tog massor bilder på dem och ritade mustascher på dem. ’’Om ni vill kan ni sova över här för Nat verkar ha somnat ganska djupt’’ sa han och log ’’ja eller går det bra för dig?’’ sa jag och började tänka på hur vi skulle göra med jobbet imorgon. ’’Kom du kan få låna ett par mjukis byxor och en tshirt om du vill’’ sa han och vi gick till hans enorma rum. Jag satte på mig Niall’s kläder och såg hur stora dem va på mig. ’’Är man sexig eller?’’ sa jag sarkastiskt ’’du är sexig i allt’’ sa han och kollade generat ner på marken.  Vi satt oss i hans soffa och kollade lite på MTV och det va bara massor musik videor och jag såg hur Live while where young kom på och Niall satt och sjöng med. Jag log och la huvudet på hans knä och kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre. ’’Jess vill du sova i gästrummet eller med mig?’’ sa han innan jag han somna. Jag tänkte efter ett tag och svarade lågt ’’med dig och jag får’’ och log. Han log stort och bärde mig till sängen och vi låg och pratade med varandra ett tag innan han kysste mig och jag kände hur våra tungor rullade mot varandra och jag kände mig helt pirrig i kroppen ’’jag gillar dig verkligen Jess’’ sa Niall och kollade in i mina ögon ’’ Jag gillar dig med’’ sa jag och om det hade vart tänt hade han nog sett hur mycket jag rodna. Han kysste mig och vi sa godnatt och jag somnade direkt i Niall’s famn och kunde inte ha känt mig mer lycklig just nu.

Hoppas ni gillade kapitlet! det blev ganska långt men jag hoppas ni orkade läsa hela! Kram Anna

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2012-10-17 23:16:10

Älskar eran historia! Jag är typ beroende! Lägg upp oftare orkar inte vänta så länge! <3

Postat av: Ebba

Publicerad 2012-10-18 23:48:45

Bra! Rätt inlevelse!
Tänk på att utveckla och resonera lite mer
Ni har en glad ton och bra med adjektiv!
Ni får ett ........trumvirvell...... C
Det är är bra början!!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-19 07:25:12

Typ det bästa kapitlet hittills!
Haha jag står med i det Anna <3
När jag läser den så ler jag för mig själv som en idiot haha :D
Jag vill ha Niall som du skriver om!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela