Kapitel 25- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-23 22:20:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv
Idag skulle jag äntligen få träffa dem andra medlemmarna i Niall’s band och jag var faktiskt ganska nervös eftersom dem är liksom kända. Men med Niall är det annorlunda för han är bara den snygga snälla roliga killen från Irland och det är svårt att tänka mig att han är så känd eftersom han är så ’’downtoearth’’. Jag hade vaknat en timme tidigare och plattat mitt hår, sminkat mig. Jag hade på mig ett vitt linne från hollister och ett par mörka jeans.
Jag hörde hur min mobil plingade till från köket och gick snabbt för att kolla vem det va jag hade fått sms av ’’Jag är utanför xx din Niall’’ jag log för mig själv när jag såg att han skrev din Niall. Jag tog snabbt min väska och kollade satt jag inte glömt nånting. Jag sprang ut och såg att Niall satt och höll på med mobil. När jag öppnade dörren såg jag hur Niall hoppade till ’’Gud vad du skräms’’ sa han och kramade om mig. ’’Vart ska vi?’’ frågade jag nyfiket ’’det får du see’’ sa han och blinkade.
När han stannade bilen och öppnade dörren såg  jag att det stod 3 vakter och jag kunde höra massor skrik från andra sidan byggnaden. Jag kunde inte ljuga jag blev faktiskt lite rädd när jag hörde tjejerna jag visste aldrig hur högt dem kunde skrika jag menar jag hade set på youtube clip på koncärer men aldrig såhär högt.  Niall tog tag i min hand och log innan de tre männen som var lika stora som berg lede in oss via backvägen.
Niall’s Perspektiv
Jag såg hur nervös Jess va och jag tog hennes hand och jag kände mig stolt på nåt sätt att ha med henne för det brukade nästan alltid va Harry som tog med snygga tjejer hela tiden men nu var det jag som tog med mig Jess och hon va definitivt snyggare än någon modell som Harry någonsin hade tagit med plus hon var inte med mig för jag va känd hon va med mig för mig och det märkte jag för hon hade inte frågat om att få träffa killarna eller att jag skulle gå ut med henne på stan och ’’råka’’ bli fotad. Jag var så borta i mina tankar att jag hade inte märkt att Jess hade sagt mitt namn flera gånger ’’oj förlåt vad sa du?’’ sa jag generat ’’jag undrar bara vad det är du ler om’’ sa hon och log ’’för jag är så glad att få ha dig med mig idag’’ sa jag och hon kramade mig hårt och vi gick in i rummet som killarna satt i.
Jess Perspektiv
Precis innan Niall öppnade dörren till där killarna satt tog jag ett djupt andetag. När vi kom in såg jag 3 killar ungefär min ålder som satt och spela fifa. Niall presenterade mig för dem andra och dem hälsade alla lika glada tillbaka och kramade mig. ’’Var det inte 5 killar i ert band?’’ sa jag förvirrat och kollade runt ’’Jo men Harry försov sig precis som vanligt’’ sa killen med ganska kort hår som hette Louis. Efter någon timme hade jag lärt mig alla deras namn och dem var verkligen snälla och snygga. ’’Vill du spela lite fifa Jess?’’ sa Zayn och höll en kontrol framför mig ’’visst’’ sa jag och vi började spela. Jag hade spelat fifa ganska mycket förut eftersom min bror var helt footbolls galen och vi brukade spela tillsammans på helger. Jag mötte alla killarna i en omgång och vann alla förutom den mot Liam.  Efter en stund så kom en kille in och alla killar gick fram och kramade honom snabbt ’’Hej jag heter Harry det är du som är Jessica va?’’ sa han och log stort ’’Det är jag men du kan kalla mig Jess’’. Han hade brunt krulligt hår, gröna ögon och ett leende som jag höll på dö för. ’’Så Jess var kommer du ifrån?’’ sa han och slog sig ner bredvid mig ’’Jag kommer från Sverige och ska bo här i ett åt’’ sa jag och log ’’Jaha då förstår jag varför’’ sa han ’’varför vadå?’’ sa jag förvirrat ’’du är för snygg för att vara britisk och svenska tjejer är snygga’’ sa han och log sitt charmiga leende . Jag kände hur mina kinder blev röda och jag kollade bort snabbt.  ’’Jag kan tre ord på svenska’’ sa Harry och log stolt ’’vilka då?’’ sa jag nyfiket ’’Du är sjukt snygg’’ sa han och jag såg att han la sin hand på mitt lår. Jag kände att Niall satt och kollade surt på Harry. ’’Harry kan jag få prata med dig privat’’ sa Niall och log falskt ’’visst’’ sa Harry och ställde sig upp och dem gick iväg. ’’Håll dig borta från henne!’’ hörde jag Niall skrika från rummet bredvid och jag kollade på killarna som också satt och försökte lyssna.
Harry’s Perspektiv
’’Harry du får vilken jävla tjej du vill och jag gillar verkligen Jess kan du bara lägga av och sno min tjej’’ sa Niall och jag såg hur sur han va ’’Vem har sagt att hon är din?’’ sa jag irreterat ’’Harry du är en jävla player du tycker ju inte ens om henne du vill bara ha ett haff’’ sa han och jag kunde erkänna att jag var en player men med Jess kändes det konstigt hon är liksom inget ’’haff’’ som jag skulle dissa efter ett tag ’’hur vet du att jag skulle dissa henne för det skulle jag inte’’ skrek jag tillbaka en anning högt.
Jess Perspektiv
Jag hörde Niall och Harry skrika på varandra bakom dörren. Jag blev lite rädd och det märkte Liam ’’ta det lugnt Jess, Harry och Niall bråkar bara lite’’ sa han och log. ’’Jess du borde verkligen satsa på Niall han är verkligen en bra kille’’ sa Louis och log ’’men håll dig borta från Harry han är en av mina bästa kompisar men han är en riktig player och du förkännar bättre’’ la han till. Jag såg hur dörren öppnades och Niall kom fram och viskade att han ville prata med mig. När vi stängt dörren så kollade jag bara på honom medans han satt och kollade ledsamt ner i marken. ’’Jess jag vet att Harry är snyggare,roligare och bättre än mig så jag förstår dig om du vill dejta Harry istället för mig’’ sa han och fortsatte kolla ner i marken. Jag gick fram till Niall och lyfte up hans huvud och viskade ’’Niall jag skulle inte lämna dig för någon och du är så mycket snyggare’’ sa jag och pussade honom mjukt på läpparna.
Fick en taskig kommentar idag men den personen är inte så smart för det finns en grej som kallas ip number som jag ska söka up :)

Kommentarer

Postat av: Siri

Publicerad 2012-10-24 07:55:44

Älskar det här kapitlet! Man vill bara läsa mer hela tiden <3

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-25 07:03:18

AssÅ den e såååå bra! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela