Kapitel 27 -''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-10-26 22:18:14 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Jess perspektiv

Jag vaknade och såg att både jag och Nat låg fortfarande kvar i min säng som vi somnat i. Jag ville inte väcka Nat eftersom ingen av oss hade sovit mer än 3 timmar för hon hade legat och gråtigt i min famn och jag hade försökt trösta henne. Vi hade bestämmt att åka till Sverige och hälsa på hennes pappa om 2 dagar. Jag kröp försiktigt up ur sängen och bestämmde mig för att ringa Niall fast klockan bar avar 8 på morgonen. ’’hej väcker jag dig?’’ sa jag försiktigt när han svarat ’’det är lugnt jag ska ändå gå up snart’’ sa han och jag hörde hur trött han lätt. ’’Jag hörde det ifrån igår hur är det med Nat? Justin är sjukt orolig’’ sa han ’’och hur är det med dig jag finns om du vill prata’’ la han till snabbt och jag kände mig faktist lättad på något sätt när han sa det ’’om du inte har något att göra nu vill du träffas på en snabb promenad?’’ sa jag och kom på att han säkert skulle till studion och hålla på ’’ja jag börjar inte förrän klockan 1 idag ska vi träffas vid parken nära dig?’’ ’’okej ses snart!’’ sa jag och la på och gick och fixade frukost. Jag gjorde snabbt lite pankakor och ställde undan några till Nat på en bricka som jag la på mitt nattdurksbord med en lapp som stod ’’Hej Nat,Ska träffa Niall på en snabb promendad sov vidare du och jag har fixat frukost!Ring om det är nåt puss!’’. Jag satte på mig ett par jeans och en stickad oversize tröja. När jag kom fram till parken såg jag Niall sitta på en bänk lite längre bort.

’’Hej Niall’’ sa jag och han vände sig snabbt om och log ’’Hej Jess’’ sa han och kramade mig hårt och släppte inte på 1 minut. Vi fortsatte gå och jag berättade vad som hade hänt och fick en klump i magen när jag skulle berätta att jag skulle till Sverige även fast det var bara en vecka skulle jag sakna Niall, Hans perfekta gosiga varma kramar, hans röst, att kunna ringa när som helst. ’’Jag och Nat ska åka imorgon till Sverige och jag ville träffas för att säga hejdå fast det bara är en vecka men jag kommer sakna dig’’ sa jag och log falskt fast jag kände tårarna komma. Jag hatade verkligen att säga hejdå det kan vara i en dag eller 2 veckor det spelar ingen roll jag hatar verkligen att säga hejdå. ’’Kom här’’ sa Niall och drog in mig i en varm kram och han tog mina armar och la dem innanför hans varma jacka. ’’Jag kommer sakna dig sjukt mycket men det är bara en vecka eller hur?’’ sa han och log jag nickade bara för jag visste att om jag började prata skulle tårarna börja rinna. ’’Jess vi kan skypa varenda kväll och’’ han sa inget mer innan han kysste mig. Vi stod där ett tag ensamma i parken och jag kändes som om min mage skulle explodera av glädje varje gång vi kysstes men den här gången kändes det annorlunda fast på ett bra sätt det kändes mysigt och tryggt.

När vi sagt hejdå för den hundrade gången åkte jag hem och såg att Nat satt vid datorn. Jag slängde av mig skorna och jackan och gick in ’’hej Nat hur mår du?’’ sa jag och log ’’Jag mår bättre, tack för pannkakorna dem va super goda’’ sa hon och log och jag kände mig lite stolt för jag brukade inte göra pannkakor om det inte var för någon speciell. ’’Kolla vad dyra alla flygbiljetter är’’ sa Nat och suckade ’’låt mig kolla’’ sa jag och kollade på deras hemsida. När vi letat ett tag så hittade vi 2 billiga platser längst bak i planet. ’’Det spelar ändå ingen roll vi kommer i alla fall till Sverige’’ sa jag och log snett. Vi ringde till vårt jobb och dem va mycket förståndiga och snälla. Vi tackade Alice vår chef hundra gånger tills hon la på och vi började packa. ’’Jess packa varmt det är iskallt i Sverige just nu’’ hörde jag Nat säga medans hon balanserade hennes nytvättade kläder till hennes rum. Jag log och packade ner mina älsklingar som var mina stickade tröjor det var det bästa jag visste varma gosiga tröjor. Det skulle bli kul att komma hem men svårt att se Nat’s pappa så sjuk som hon beskrev honom men det var ändå skönt att få hälsa på.

Niall’s perspektiv

Jag gick hem med ett leende på läpparna. Jess sa att hon skulle sakna mig sa jag flera gånger påväg hem men sen kom jag på att hon skulle ju åka och jag kom på att Justin är ledig den här veckan och jag är ledig nästan hela. ’’Tja Justin’’ sa jag och såg att han stod och stekte bacon ’’hey man vill du ha bacon? Hur va det med Jess och Nat?’’ frågade han orloligt ’’dem mår helt okej men jag kom på en idea vi kan ju överaska tjejerna och åka till Sverige imorgon eftersom vi skulle ju ändå bara hänga här. Vi pratade och gick och kollade var tjejerna satt och skulle sätta oss bredvid dem. ’’Niall dem sitter längst bak i planet’’ sa Justin och kollade runt ’’här jag ringer SAS och ber dem flytta fram dem annonymt’’ sa jag och ringde ditt ’’Hej Kan vi boka och boka om 2 biljetter till Stockholm imorgon?’’ sa jag och försökte låta så trevlig som möjligt ’’Ja det kan vi hoppas ni får en trevlig resa’’. När vi bokat om biljetterna började vi packa och gick och la oss direkt efter vi hem beställd pizza eftersom Justin hade glömmt bort baconen och den va helt bränd.

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2012-10-27 18:30:15

hej, jag har precis startat upp min novell-blogg om 1D igen. Skulle vara jättekul om du ville gå in och läsa och kanske lämna en kommentar eller så :)
förlåt om du inte gillar såna här kommentarer!

http://lastfirstkiss.blogg.se

Svar: Hej! Vi uppskattar alla komentarer och vi kollar gärna in din blogg! Komentera igen om du vill ha länkbyte :)
gotmegood.blogg.se

Postat av: siri

Publicerad 2012-10-27 18:30:19

aaah! nästa kapitel <3 längtar

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-28 10:30:12

Er novell är jätte bra!

Postat av: sandra

Publicerad 2012-10-31 00:11:52

Har precis startat upp en novellblogg om Justin Bieber, första kapitlet uppe redan. Skulle vara kul om du kika in och läste och lämnar en kommentar vad du tycker om den! Trevlig kväll! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela