Kap 2 "If it was meant to be, it will be"

Publicerad 2012-09-10 21:38:37 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nathalies Perspektiv

Efter 5 timmar flygning var vi framme i London. Jag och Jessica hade inte kunnat sova något alls utan hade varit jätte spända på att få se vår nya lägenhet. ”Är du taggad eller?” sa Jess när vi stod och väntade på vårt bagage. ”Så taggad som man kan bli!” Sa jag glatt. Efter några minuter kom vårt bagage så då kunde vi leta upp vår taxi som skulle köra oss till lägenheten. När vi kom ut möttes vi av frisk luft. Det var skönt väder. Sen såg vi en man som höll en skylt där det stod Jessica & Nathalie så vi gick fram till honom. ”Hej och välkomna till London. Är det ni som är Jessica och Nathalie?” Sa han glatt med en brittisk accent. ”Tack, ja det är vi” sa jag och log. ”Då kan ni följa med här” sa han och började gå mot en taxi bil. Vi gick efter honom med de tunga väskorna. Han bar in väskorna i bilen medan vi hoppade in i baksätet. ”Så är det första gången ni är här i London?” Sa han medan vi körde ut från flygplatsen. ”Ja, vi sak bo här i ett år” Sa Jess och kollade på taxi chauffören. ”åh, så kul” Sa han och log. ”Gud så vackert det är här” Sa jag och beundrade värkligen det jag såg. ”Visst är det! Vart är det ni ska bo?” Sa han och kollade frågande på oss medan han log. ”Vår lägenhet ligger på fleet street” Sa jag och log mot honom. ”Då är vi snart framme” Sa han glatt. Efter en kvart var vi framme. Vi hade nycklar och allt eftersom att mina föräldrar har varit här och kollat innan. Så vi tackade taxi chauffören och började dra våra väskor mot ingången. Vi möttes av en vacker ingång och två stora hissar. Vi drog med våra väskor till hissen och tryckte på fjärde våningen. Det tog inte lång tid innan hissdörrarna öppnades och vi kom in i en korridor. Det fanns massa dörrar med olika nummer på. Vårt nummer var 208, så vi fick gå lite längre ner i korridoren. ”Här är det!” Sa Jess glatt. När vi båda stod utanför dörren kollade vi på varandra och låste upp dörren på tre. Det var mörkt i rummet så Jess gick in först och tände. Och vi mötte av den finaste lägenheten jag någonsin sätt. ”AH vad fint det är!” Sa jag och vi började skratta och hoppa upp och ner som små barn.” Vi måste kolla runt” Sa Jess och börja gå in i lägenheten, och jag gick snabbt efter.

 Lägenheten bestod av en hall, ett vardagsrum, två sovrum med dubbelsängar, ett fint kök och två toaletter. Vardagsrummet hade utsikt över vackra London. Helt perfekt för oss. Lägenheten var in rädd och klar så vi behövde inte göra något annat en köpa mat och packa upp alla våra saker. Jag tog in mina väskor till mitt sovrum och la mig utmattad på sängen. Men där kunde jag ju inte ligga hela dagen så jag ställde mig för att se vad som gömde sig bakom den vita dörren som fanns i mitt rum. Jag öppnade och fick se något jag inte hade förväntat mig. En stor walk in closet.” Jess kom och kolla” Skrek jag. Hon kom in och log. ”Jag vet! Visst är det awesome” Sa hon och jag nickade. ”Men jag tänkte att vi kan gå ut och se om vi hittar någon mat affär” Sa hon medan vi gick ut till vardagsrummet. ”Visst, jag ska bara gå och sätta på mig jeans istället. Det tycker jag att du ska göra också” Sa jag och reste mig från soffan. ”Varför det? Det är väl inget fel på våra mjukisbyxor?” Sa hon och kollade frågande på mig med ett busigt leende. ”Vi vill ju att folk ska få ett bra första intryck av oss. Och vi är ju faktiskt i London. Det är ju här alla klär sig som de skulle bort varje dag” Sa jag och Jess skrattade till. ”Eller inte” Skrattade Jess. ”Du har för dålig humor Jess” Sa jag och skrattade åt henne.

När vi kom på ut på fleet street stod vi båda som två frågetecken med våra handväskor och hade ingen aning om vart vi skulle gå. ”Har du någon aning om vart vi ska?” Sa jag och kollade på Jess.” Jag antar att vi ska dit där alla människor är” Sa hon och pekade till vänster. ”Då går vi ditåt” Sa jag medan vi krockade våra armar och började gå. 

Efter många om och men hittade vi äntligen en mat affär, så nu hade vi handlat och var på väg hem. ”Kolla, det är där vi ska jobba” Sa jag och pekade på ett stort hus. ”Ja! Du vet att vi börjar jobba redan imorgon” Sa Jess och vände huvudet mot mig igen. Jag nickade. Vi fortsatte prata om jobbet tills vi kom till vår port.

Dagen gick och klockan var nu 8 på kvällen. Vi hade hunnit packa upp ganska mycket och var nu båda väldigt utmattade. Så vi satte oss vi teven med varsin kopp te.

Hej och välkomman till E news! Vi har något viktigt att berätta för alla Beliebers. Det är nämligen så att vi har nu fått reda på att det söta paret har gjort slut. Inget mer Jelena. Justin verkar ta detta hårt och åker nu till London för att spendera tid med sin nära vän Niall Horan. Vi hoppas att Justin hittar någon ny som han kan var lycklig med. Det här är E news och jag heter Alexa Stone.

Här kom kapitell två. Komentera om vad ni tycker! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela