Kap 8 "If it was meant to be it will be"

Publicerad 2012-09-13 11:43:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,



Nathalies Perspektiv

Jag hade tre timmar kvar på jobbet. Det var lite tråkigt att Jess inte var här men dagen hade gått bra iallafall. Jag var fortfarande lite chockad över det som hände igår men han var polisanmäld nu.

Efter jobbet gick jag och köpte en kaffe och en macka till mig och Jess. När jag kom innanför dörren så var det släckt och tyst. ”Hallå” Skrek jag medan jag tog av mig jackan och skorna. Jag fick inget svar så jag antog att hon inta var hemma. På vardagsrumsbordet låg det en lapp. Hej Nat! Jag är md Niall om du undrar. Kommer hem ikväll. Jag knölade ihop lappen och slängde den i papperskorgen. Jag hämtade min dator och satte mig i soffan. Så plötsligt darrade min telefon till på bordet. Jag sträckte mig över datorn. Det var Justin som hade samsat. Hej, hur mår du efter det igår?  Stod det. Det är okej skrev jag tillbaka. Vill du Skypa? Skrev han. Visst.

Efter några minuter började det ringa på skype.” Hellu” Sa jag och log. ”Tja” Sa Justin Och log tillbaka. Vi pratade ett tag, och så frågade Justin ”Så lär mig några svenska ord” Jag skrattade till.” Okej,, vad vill du veta” Han såg ut att tänka. ”Jag älskar min fans” Sa han och log. Jag berättade och han provade fler gånger innan han fick till det. Jag tro aldrig jag har skrattat så mycket som jag gjorde när han försökte säga det. ”Bra jobbat” sa jag på svenska och flinade. ”Va?” Han kollade konstigt på mig medan jag skrattade. ”Du är så konstig Nat” Sa han. Efter ett tag behövde Justin gå så då loggade jag in på twitter. Jag såg att Justin hade skrivit en ny tweet. I learnd some swedish today. Jag älskar mina fans. That meen’s I love my fans. Jag skrattade för mig själv och loggade ut igen. Jag hade helt glömt att jag hade köpt mat på vägen hem så jag gick och värmde maten. Jag kanske borde ringa min brorsa och se hur han har det, tänkte jag för mig själv. Jag tog maten och ringde sen min brorsa. Det gick tre signaler innan han svarade. ”Hej Linus!” Sa jag glatt. ”Hej” Han lät andfådd, så han var säkert på väg hem från skolan eller något. ”Hur är allt?” Sa jag frågande. ”Det är bra. Har inte hänt så mycket här på sistonde. Hur är det i London?” Jag log åt att han brydde sig. ”Allt är bra här. Jag och Jess har skaffat lite nya vänner, och inte vilka som helst” Han gav mig en suck. ”Vilka då da?” Sa han. ”Justin Bieber och Niall Horan. Dem är jätte trevliga” Sa jag. ”Ofta?” sa han chockat. ”Ja, ofta” Sa jag och himlade med ögon. ”Fan va coolt” Sa han och lät imponerande. Jag skrattade till. ”Men du jag måste gå nu” Sa Linus. ”Okej, Hej då. Och hälsa mamma och pappa” Jag log för mig själv. ”Ja, hejdå” Sa han och la på. Jag la telefonen på bordet och stängde ner datorn.  Jag kom på att jag inte hade packat upp alla kläder en så jag gick in till min Walk in closet och började ta upp kläder. Vi hade varit och köpt klädhängare så det var bara att köra på. Vi hade faktiskt börjat få det riktigt hem trevligt i lägenheten nu. Jag trivs jätte bra och har ingenting att klaga på.

Efter någon timme var alla klädeder inne, det var bara skorna kvar men dem tänkte jag ta någon annan dag. Vi hade ju varit på en inrednings affär förra veckan och köpt lite saker, så varför inte fixa allt när man ändå håller på. Så jag gick in i hallen och tog fram dem stora kassarna. Det fanns allt från doftljus till kuddöverdrag. Jag satte ut ljusen lite här och var, La ut filtar och kuddar. Medan jag fixade satte jag på radion. Ibland tycker jag att det är skönt att vara själv, för då kan man göra vad man vill och behöver inte oroa sig för att någon ser. När jag hade hållit på att inreda ett bra tag kollade jag på klockan. Den var 16.55. Jag började också undra när Jess skulle komma hem, men hon hade det säker jätte kul med Niall. Men så kom jag på att jag behövde göra en ny koreografi till dem nya eleverna som skulle börja om två veckor. Så jag började hitta på massa danssteg och försökte hitta en bra låt som passade. ”Och fem, sex, sju, ått” Räknade för mig själv när jag dansade runt. Jag skrev upp det jag gjort på pappret.

Den här dagen hade tagit kål på mig. Jag slängde mig ner i soffan och satte på teven. Jag bläddrade igenom alla kanaler, men stannade på en. När jag såg vad det handlade om blev jag chockad. ”Shit” Sa jag. Det var en massa bilder på Niall och Jess. Gud, jag visste att Jess hatade sånt där. Det s äg ut som att de inte såg kamerorna. Jag drog snabbt upp mobilen och tryckte in numret. ”Hallå” sa Jess glatt. ”Jess du och Niall är på tv” Sa jag stressat. ”VA? NÄR? HUR?” Sa hon tomt. ”Det är okej Jess” Sa jag lugnande.

Komentera :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela