kap7-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-09-13 08:50:19 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess perspektiv

 

Jag vaknade av att höra Nat sjunga i duschen jag tog snabbt up mobilen för att kolla vad klockan var 11:13 oj vad länge jag sov tänkte jag för mig själv jag såg också at jag hade några missade samtal från mina föräldrar och ett meddelande från Niall, jag blev jätte chokad och det tog non minut innan jag vågade trycka up det ’’hej jess! Vill du och Nat ha filmkväll ikväll?xx’’ jag svarade snabbt ’’Ja abosulut!var?när?xx’’ . Jag kollade ut ur fönster och såg att det spö regnade. Jag tog ett varmt bad och tog på mig ett par jeans och en oversize tröja. ’’Nat vi ska ha film kväll med Justin och Niall ikväll!’’ skrek jag till Nat ’’Ska vi!? Åhh vad kul’’ skrek hon tillbaka ’’kom så går vi och shoppar det är ju ändå helg nu’’

Dagen gick förbi snabbt men jag hade inte fått nåt svar från Niall om var vi skulle va eller när.Jag började fundera och kom fram till at dem nog dissat oss typiskt kända personer tror dem kan va med vem dem vill när dem vill. ’Jess jag ser Justins bil!’’ sa Nat förvånat till mig ’’Hur vet du att det är hans?’’ frågade jag, Jag såg hur Nat började rodna ’’Nat berätta!’’ sa jag och kastade en kudde i huvudet på henne. ’’Jag gör det sen men nu kommer killarna ju’’ sa hon retsamt och blinkade med ena ögat. Jag hörde att det knackade mjukt på dörren och gick och öppna där stod Niall och Justin i matchande amerikanska onepiece med varsin pizza i handen och en påse med godis,chips,läsk och skräckfilmer ’’fan’’ sa jag för mig själv när jag såg skräckfilmerna jag hatade verkligen dem. ’gillar du inte filmerna?’’ sa Niall och kollade med besvikna ögon på mig ’’nej det är bara Jess som är rädd för såna filmer’’ sa Nat retsamt. Jag kände hur mina kinder blev lite röda av att jag alltid tyckt det va pinsamt att jag inte våga kolla på såna filmer ’’Jag och Justin kan skydda dig’’ sa Niall och både han och Justin spände på musklerna.

Efter ungefär halva filmen började var det någon som bankade på dörren och slog och slog tills jag öppnade dörren. Efter en stund tröttnade jag och gick och kolla vem det va och där stog James och hans två kompisar ’’Tja gullet, vi letar efter Nat’’ sa han och jag kunde se hur full han va ’’Hon vill inget med dig att göra fattar du det stick!’’ skrek jag. Jag kände ett hårt knytnäve på kinden och så blev allt svart.

Nialls Perspektiv

Jag hörde hur Jess skrek till och ramlade i hallen jag sprang ditt så fort jag kunde med Justin bakom mig. Jag såg henne ligga där på marken jag såg att hon andades hela hennes kind va röd och Justin tog tag i James och ringde Kenny som sen ringde polisen. Jag såg hur Nat såg helt vätte skrämd ut och Justin satt med armarna runt henne och försökte få henne att må bättre. Jag bar Jess till soffan och la is på hennes kind. Jag hade inte riktigt tänk på det förut men hon va så söt jag menar jag har alltid tyckt hon va snygg och så men hon va så söt när hon låg och sov. Nat och Justin satt och pratade och jag satt och höll på med Jess’s långa blonda hår. Jag stannade där hela natten och justin gjorde detsamma och skusade sen Nat till hennes jobb men jag satt kvar vid Jess sida för jag ville va där när hon vaknade.

Jess Perspektiv

Jag vaknade av att jag såg Niall sitta och stirra på mig ’’god morgon’’ sa han tyst och log ’’var är jag? Vad hände igår?’’ Niall’s leende försvann ’’James slog till dig med en knytnäve och du svimmade och då ringde Justin polisen och dem tog fast James tur va’’ sa Niall och strök mitt
hår bort från min kind. ’’hur mycket är klockan?’’ sa jag snabbt ’’klockan är bara 9 på morgonen och jag har ringt till ditt jobb så dem vet vad som hände igår’’ sa Niall och log snett ’’tack Niall, för du hjälper mig hela tiden och var är Nat?’’ frågade jag ’’Hon är på jobbet, och ingen orsak’’ sa Niall och blinkade med ögat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela