kapitel 17- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-09-26 17:53:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 
 
Jess Perspektiv
''Hola'' hörde jag en bekant röst komma ifrån hallen ''Hej Nat'' skrek jag som svar.''Vart har du varit'' sa jag och jäspade  '' Jag handlade lite mat bara'' sa hon och log. Vi fortsatte och prata om dejten, vårt jobb och allt möjligt och vi bestämmde oss båda för att ringa våra föräldrar. ''Hej det är Helene'' hörde jag min mamma säga i telephonen ''Hej mamma!'' sa jag glatt ''Åh vad vi saknar dig gumman hur har du det i london?'. Vi pratade lite om London och jag pratade med min Pappa också och alla verkade ha det bra.
Jag knackade på Nats dör och öppnade försiktigt och såg att hon satt i sin säng och kollade ner på mobilen och log. ''Niall och Justin vill ge oss en tour runt London'' sa hon och skrattade '' vill dem?'' sa jag förvånat ''yesbox men skynda vi ska träffa dem om en halv timme''.
Jag skyndade mig och tog en snabb dusch och satte på mig ett jeans och en tröja och sminkade mig snabbt. Nat va redan klar och stog vid dörren ''skynda dig bussen går om 3 minuter'' sa Nat och kollade på klockan ''Kommer!'' Vi sprang ut och kände hur det ös regnade vi hann precis till bussen och hoppade på och fösökte torka oss.
10 minuter senare va vi framme. ''Vart är dem?'' frågade jag och kollade runt ''Justin sa till oss att gå till statyn''.
Vi gick mot statyn och såg 2 killar sitta och prata med solglassögon,kepsar. ''Hejsan'' sa vi i kör och killarna kollade bara konstigt på oss och gick iväg och vi insåg att vi hade tagit fel'' ''hoppsan'' sa Nat och skrattade. '' Hej, jag tror ni råkade ta feel'' sa Justin och kom fram bakom statyn ''kanske det?'' sa jag och gjorde en rolig min ''Hej Tjejer'' sa Niall glatt och kramade om oss ''vart ska vi gå?'' sa jag nyfiket ''det får ni se'' sa Niall och visade oss till bilen som skulle ta oss till de olika ställena ''Hej det är jag som är Moshe och det här är Paul'' sa en kille som satt i framsättet med en annan kille. ''Är det okej att vi har med oss våra livvakter vi vill bara va säkra fans kan va ganska galna ibland'' sa Niall och log tveksamt ''absoulut'' sa jag men igentligen ville jag bara va själva med dem men det va ju säkrats så. Vi hade gått och kollat på bigben och några andra sevärdigheter ''nu ska vi åka London eye'' sa Justin och gjorde en rolig min som gjorde att Nat började gapskratta ''Nat jag kommer inte klara det här jag kommer dö'' viskade jag på svenska till Nat ''Jo du klarar det här kolla bara inte ner'' sa Nat och log snett killarna såg förvirrade ut men frågade inte vad vi pratade om. Hela bil resan satt jag och försökte lugna ner mig själv och ge migsjälv peptalk. När vi kom fram så insåg jag hur högt up London Eye var. ''Jag tror jag skippar att åka den jag går nogg och köper en caffe eller nåt så kan ni åka den'' sa jag och log lite och kollade ner i marken ''Jess är livrädd för höjder'' förklarade Nat och jag kände hur mina kinder blev röda ''Jag och Jess kan gå och fika så kan ni åka den'' förslog Niall ''Niall du behöver inte du kan åka den'' sa jag generat ''Nej jag kan inte lämna dig ensam tänk om nåt händer och non försöker våldta dig det finns farliga människor i London Jess'' sa han och pratade på '' okej Niall eftersom det finns så många våldtäcksmän på starbucks tror jag att det är bäst att du följer med'' sa jag och blinkade.
Det va Kapitel 17! Bild kommer sen för jag skrev den här på en annan dator som jag inte har picasa på!
Hoppas ni gillar det! Glöm inte att KOMMENTERA! :D

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-09-26 22:34:38

Grymm kapiteel! Skriv mer!

Postat av: aaaa

Publicerad 2012-09-26 22:34:56

Uppdatera!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-09-26 22:35:27

Hon har samma namn som jag<3<3<3<3

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-09-27 21:33:50

Älskar Niall!

Postat av: natta

Publicerad 2012-09-30 19:53:56

jätte bra novell! längtar tills nästa kapitel!!!!
gå gärna in på min ny blogg osså o titta, skulle bli as glad för alla som tittar på den<333333
biebsnoveller.blogg.se

Postat av: natta

Publicerad 2012-09-30 19:54:03

jätte bra novell! längtar tills nästa kapitel!!!!
gå gärna in på min ny blogg osså o titta, skulle bli as glad för alla som tittar på den<333333
biebsnoveller.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela