kapitel 3-If it was meant to be it will be.

Publicerad 2012-09-11 07:07:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,


Jessicas Perspektiv

Jag vaknade av att solen strålade rakt in i ögonen, Jag tog upp mobilen snabbt för att kolla hur mycket klockan var 7:27 fan tänkte jag och sprang till Nathalies rum för att väcka henne.’’ Inte så bra att va sen på sin första dag på jobbet’’ sa jag för mig själv .Jag knackade hårt på hennes dörr men det va inget svar. Jag kliade mig själv på huvudet och någon sekund senare luktade det ägg och bacon i hela lägenheten jag sprang till köket och där stod Nathalie och gjorde frukost. ’’god morgon sömntuta skynda dig vi börjar om en timme.’’ Jag va fortfarande förvånad över att Nathalie va vaken det var nästan alltid jag som var uppe först. Jag sminkade mig snabbt och klädde på mig ett par högmidjade shorts och ett pösigt linne, perfekt tänkte jag. Jag packade snabbt ner mina dans kläder och gick ut till hallen. Nathalie stod redan klar i hallen med ett par svart shorts och en transparant tröja, Jag var alltid lite avundsjuk av Natalies stil hon klädde sig alltid snyggt och passade i nästan allt. ’’har du med dig dina dans kläder Nat?’’ frågade jag för jag visste redan svaret, Nathalie glömde nästen alltid nåt hon svarade snabbt ’’juste hehe’’ och sprang iväg. Jag stod och skrattade för mig själv och tänkte på hur bra jag kände Nat jag har ju känt henne sen jag var liten hon är typ som min syster. Vi gick till den stora byggnaden som nu var vårt jobb. Vi möttes av ett varmt leende och en stor kram ’’Hej jag är er nya chef jag heter Alice’’ sa en kvinna som var medellång med kort brunt hår vi sa båda hej i kör och presenterade oss själva ’’kom så visar jag er runt’’ sa hon och visade oss runt i byggnaden ’’vi kommer fan aldrig hitta runt här’’ viskade Nat till mig ’’jag vet vi är helt körda’’ svarde jag. ’’Kom så går vi till starbuks som belöning på vår första dag’’ sa Nat och log jag nickade och vi gick runt och letade efter den närmaste starbucks,När vi äntligen hittade en efter 20 min det var helt fullpackat och det stod ungefär 100 skrikande tjejer utanför. ’’Kom så går vi och kollar vad dem skriker om’’ sa jag. Vi trängde oss fram och tillslut stod vi längst fram och såg hur 2 killar satt och vinkade till alla tjejer det var en blond kille och en brunett jag kände igen dem men jag kunde inte sätta fingret på vem dem var. Både jag och Nat var helt slut efter att ha tränat småbarn hela dagen. Jag rullade ögonen och kollade irriterat på killarna men dem verkade inte se mig för dem hade fullt upp med att vinka till alla deras fans .Både jag och Nat har aldrig varit ’fangirls’ men vi älskade musik både två. Innan jag börjat spela basket och dansa hade jag alltid velat va en sångare men jag gav upp den drömmen för länge sen. Vi kom hem efter en kort stund, eftersom ingen av oss orkade laga mat så ja gick och beställde hem pizza medans Nat va på sin nya macbook. ’’Jess kom hit och kolla!’’ skrek Nat till mig jag gick till hennes rum och såg hur hennes ögon va en blandning av chokad och glad ’’Det va justin bieber vi såg och Niall den blonda killen från onedirection som va inne på starbucks!’’ små skrek Nat till mig ’’jag tyckte jag kände igen dem vilken otur att vi inte stannade och sa hej’’ sa jag och gjorde en ledsen min. Pizzan kom och vi tryckte i oss den snabbt och gick och duschade både två och somnade snabbt. Precis innan jag somnade loggade jag in på min twitter och tweetade ''Good first day in london!off to bed xxx''

Kommentarer

Postat av: Celine

Publicerad 2013-08-07 23:06:43

Hur kunde dom inte känna igen Justin Bieber? Haha :) Men hur som helst så var det jättebra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela