kapitel 5 ''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-09-12 07:07:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv 
 
När jag såg Nat komma in i lägenheten såg jag hur hon log stort jag kollade frågande på henne eftersom hon log så stort och jag visste nåt bra hade hänt ''Vi ska på fest!'' sa hon snabbt jag blev chokad men as glad ''va? Hur?'' hon berättade allt om james och festen och var den skulle va. Jag blev as taggad och sen kom jag på ''Nat vi har inget att ha på oss!?'' sa jag ''det betyder shopping time'' sa hon och log busigt
 
1 vecka senare
Nathalies perspektiv
veckan hade gått snabbt förbi och jag hade vart med James varje träning och vi började bli ganska nära vänner men jag visste inte om jag gillade honom mer än en vän? det skulle kanske ändras efter att jag vart på hans fest eftersom vi bara träffats på träningar men vi skulle see ikväll.
 
Jess Perspektiv
 
Jag va glad för Nat att hon träffat james eftersom hon alltid fick sitt hjärta krossat men den här killen kändes bra för henne som hon beskrev honom. Jag hade köpt en ljus blå klänning förra veckan och Nat en rosa som vi skulle ha på festen. Jag och Jess satt och kollade på tv medans jag lockade håret och hon plattade sitt hår. När vi va klara gick vi och sminkade oss lite lätt för ingen av oss brukade sminka sig mycket.
När vi kom till festen var det redan fullpackat med människor men jag och Nat lyckades hitta en plats att stå och prata.''jag undrar var james är jag har inte sett honom på hela kvällen?'' sa hon ledsamt ''han är säkert nonstans här det är ju så många personer här'' svarade jag. ''vilket språk pratar ni?'' frågade en blond kille ''sverige'' svarade jag förvånat eftersom det var den första personen som fråga oss. ''jag kan några ord kööttbulle och rumpaaahh'' både jag och Nat började gapskratta för det lätt så roligt. ''Jag heter Niall föresten'' sa han och skräkte fram handen ''Jessica men du kan kalla mig Jess'', Efter 10 min kom en kille fram och började prata med oss vi var inte säkra men vi kände igen killarna men jag vågade inte fråga.Vi stod alla 4 och pratade och jag tror aldrig jag skrattat så mycket som jag gjorde då. Jag märkte att Justin den andra killen med brunt hår kollade ganska mycket på Nat precis när han frågade Nat om dem skulle gå och ta en drink tillsammans så kom James och jag kunde se hur besviken han blev. James la armen om Nat och dem gick iväg med tillsammans.Jag och Niall fortsatte att prata och han va verkligen trevlig vi bytte number och när vi hade pratat en stund vågade jag fråga honom om det va han från bandet och han berättade allt om bandet och hans karriär.Kvällen började närma sig ett slut och de flesta personerna hade gått. Sen såg jag nåt som verkligen överaskade mig Nat stog och hånglade med James jag stog bara med öppen mun och kollade på jag va så förvånad hon verkade alltid vilja ta det långsamt men jag va glad för hennes skull. Jag såg hur hon viskade något till honom och såg ledsen ut och hur James såg helt rasande ut. Nat började gå mot mig men då  tog James tag i Nat och skulle precis slå till henne när Justin kom och tog tag i hans arm ''vad fan gör du James du kan fan inte slå en tjej!'' James släppte taget om Nat och såg ut som han ångrade det. ''kom så går vi sa jag till Nat och la armen om henne'' vi gick mot bussen men då kom Niall springande ''kom så skjutsar jag er hem'' sa han glatt ''Nej, det är lungt vi kan ta bussen''svarade jag ''Jo jag vill skjutsa er!'' sa han tyst ''okej men bara om det går bra för dig?'' svarde jag ''Absoulut kom'' vi gick till hans bil och han skusade oss hem.Nat somnade och det va helt knäpp tyst fast inte en pinsam tystnad det va en skön tystad,''Förlåt för James han blir så när han har druckigt''sa Niall sen för att bryta tystnaden ''det är lungt,jag tror Nat är okej men hon är nogg rädd.Jag tackade för skjutsen och Niall hjälpte mig att bära in Nat och jag gick direkt och la mig jag orkade inte ens tvätta bort mitt smink.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela