Kap 48 "If it was meant to be it will be"

Publicerad 2013-02-08 17:14:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jag vaknade av att jag kände lätte kyssar mot min kind. Jag öppnade sakta ögonen och fick se Justins vackra ansikte. ”God morgon beautiful” Sa han och log mot mig. ”God morgon” sa jag och log. Jag sträckte ut mig, och la sedan huvudet på Justins bröstkorg medan jag stängde ögonen igen. Jag var riktigt trött och hade ingen som helst lust att gå upp från Justin varma famn. Jag kände att jag sakta började somna in, men vaknade av Justins härliga skratt. ”Hade du tänkt och ligga här hela dagen” Sa han och pussade mig på pannan. ”mmm” Va det ända jag fick fram, medan Justin skrattade till. Plötsligt ställde hans sig upp och mitt huvud åkte ner i madrassen. ”nej gå inte” Sa jag och kollade upp på honom. Han stod där med sin underbara mage som jag inte kunde motstå. Men jag kände att jag inte kunde sitta och stirrs på honom så jag la ner huvudet igen. Jag märkte inte att Justin hade gått så jag kollade bak och såg att Justin precis skulle dra av mitt täcke. ”Du vågar inte” Sa jag allvarligt. ”gör jag inte” Log Justin retsamt. Jag skakade snabbt på huvudet. Precis när han skulle dra av täcket knackade de på dörren. Jag kollade på Justin och log retsamt. ”Kom in” Skrek Justin. Och satte sig ner på sängen. Dörren öppnades och Jess kom in i rummet. ”Va gör ni här inne” Sa hon och skrattade till. Justin log stort. ”äh det är bara Nat som är för trött för att gå upp” Sa han och flinade. Jess kollade på mig och flinade. Hon visste hur svårt det var att få upp mig på morgonen, men hon hade lärt sig under alla år och var nu den ända som kunde få upp mig på direkten. ”Men det är någon vid dörren som ville prata med dig Justin” Sa Jess. ”Va vem då” Sa Justin och rynkade pannan. Jess ryckte på axlarna. ”Vet inte, men han sa att han ville prata med dig” Sa hon. Justin tog tröjan som hängde på stolen och gick ut ur rummet.

”Så vad vill du hitta på idag” Sa jag och kollade på Jess. ”Jag vet inte, eller kan inte du visa mig lite runt här i LA, u know jag vill ju veta vad du har varit hela tiden” Sa Jess och flinade. ”Haha, jag har inte varit här så länge men jag kan i alla fall visa dem ställena jag har varit på” sa jag och log. ”Åh, du förstår inte hur mycket jag har saknat dig” Sa Jess och slängde sig över mig. Jag började skratta och tänkte tillbaka på när vi var små och varje gång efter sommarloven när vi träffades i skolan så brukade vi slänga oss över varandra för att vi var så glada att se varandra. ”Jag har saknat dig också” Sa jag och kramade tillbaka.

Tumblr_m9v2ynwu4l1rqag6xo1_400_large

”Hörni, jag måste åka till studion om en och en halv timme” Sa Justin när han kom in i rummet. Efter att ha haft ett stort skrattanfall åt et av Jess Dåliga skämt som jag alltid skrattade åt kollade jag upp på Justin. ”Okej, men ska vi gå ner och äta frukost” Sa Jag och tog mitt trassliga hår på ena axeln. ”Jag har redan ätit så ni kan gå ner, för jag måste ringa mamma också” Sa Jess och log. ”Okej, men det är bara att komma ner om du vill” Sa jag och ställde mig upp. Jess nickade och log. Jag sträckte ut min hand mot Justin och han hjälpte mig upp ur sängen. Han greppade tag i min hand och vi gick ner till köket för att fixa frukost.

Jess Perspektiv
Mamma, hade undrade hur det var i London och när jag skulle komma och hälsa på och jag ljög och sa att allt var bra för hade ingen lust att berätta hur jag egentligen kände eller mådde och om ett tag hade jag sagt. Men antagligen blir jag kvar här i LA ett tag. Jag bestämde mig för att gå ner till Nat och Justin. När jag kom ner hörde jag skratt från terrassen som var utanför köket. Jag kollade runt hörnet och såg hur Justin snurrade runt henna och drog in henne i hans knä, och kysste henne. Hon såg så lycklig ut,
Jag var så glad att hon och Justin passade så bra tillsammans.

Tumblr_lmhljqtbis1qaqkllo1_500_large
Jag såg hur han snurrade runt henne

När jag stod där kom jag och tänka på Niall, jag saknade hans varma armar runt mig och hans kyssar som fick hela mig att explodera inombords och hans finns röst som jag bara ville höra mer än något annat just nu. ’’det är över Jess skärp dig’’ mumblade jag för mig själv och gick fram till dem. ’’Hej Jess’’ sa Nat glatt när jag kom fram jag log och satte mig ner i fåtöljen bredvid dem och skakade på huvudet ’’ni är allt för roliga ni’’ sa jag och skrattade, både Justin och Nat började göra roliga miner mot mig och jag satt och skrattade tills jag nästan ramlade av stolen vilket fick mig att skratta ännu mer. Justin la sina armar om Nat’s höfter och drog in henne i en kyss som hon besvarade jag himmlade ögonen lekfullt innan jag lutade mig bak mot stolen och slöt ögonen och drömde mig bort.

Hoppas ni gillar kapitlett och komentera :D

 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2013-02-08 19:17:39

Bra!
Bara en fråga, varför tog det så lång tid tills kapitlet kom upp? Jag trodde nästan att du slutade:D

Postat av: Onebiebernovell

Publicerad 2013-02-09 00:45:43

Vi har haft massa att göra! Men vi ska bättra oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela