Kap 38 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-11-21 13:14:00 i Allmänt,


 
Nats Perspektiv
”Justin, kan inte vi gå på bio idag” Skrek jag för att han skulle höra. Efter någon minut kom han in i rummet med två tea koppar. ”Ååå va gullig du är” Sa jag när han räckte mig koppen. ”Ingen orsak, men visst” Sa han och log. ”jag kan kolla här vilka som går” Sa jag och gick in på sfs hemsida. ”vi kan se Skkyfall, eller har du sett den” Sa jag och kollade på Justin. ”Nej, vi kan se den” Sa han och log. Jag beställde biljetter till halv sex och sedan la jag undan datorn. 
Justin har varit här i snart två veckor. Han har betytt allt för mig under den här tiden. Jag vet inte om jag skulle mås så bra som jag mår nu om han inte hade varit här. ”Jag vet att jag har sagt det här jätte många gånger men det betyder allt att du har funnits här för mig efter pappa” Sa jag och kände e
n tår ner från min kind. Han kollade på mig och torkade tåren från mitt ansikte. Han la sina armar om mig och jag kände mig trygg. Det var som om jag kunde sitta där i flera timmar utan att jag skulle tröttna. ”Jag kommer alltid finnas här för dig” Sa han och kollade mig i ögonen. Jag log mot honom och la sedan mitt huvud mot hans bröstkorg. 
Klockan var halv nästan fem, så vi började fixa i ordning oss. Vi skulle kolla på Sergels torg så det tar inte så lång tid att komma dit. När vi kom ut så hade de snöat. ”Ååå det snöar” Sa jag och kollade upp i luften. ”Det påminner mig om Stratford” Sa Justin och såg plötslig lite ledsen ut. ”Saknar du din familj” Sa jag och kollade på honom. ”Ja, det var så längesen jag var där” Sa han. ”Jag förstår det, ska du åka dit snart” Frågade jag. ”Jag ska försöka, men allt är så fullbokat nu” Sa han ledset. ”Du kommer säkert träffa dem snart” Sa jag och log mot honom. ”Och då vill jag att du ska följa med” Sa han och log. Jag log tillbaka. 
När vi var inne i biosalongen så var det inte så mycket folk. Det var nog för att det var mitt i veckan. Mitt i filmen så ville Justin säga något. ”Du Nat” Sa han och kollade på mig. ”Ja” Sa jag. ”Det är kanske lite olämpligt nu, men jag gillar dig, mycket” Sa han. Jag kolade in i hans ögon och han såg ut att mena det. ”Jag gillar dig också” Sa jag och log mot honom. Han fick ett brett leende på läpparna. Jag la mitt huvud på hans axel. Jag kunde inte koncentrera mig resten av filmen. Jag gillar Justin. Han har funnits där för mig, han är rolig och helt underbar. När filmen var slut bestämde vi oss för att äta sushi. 
Kvällen hade gått fort och klockan var 11. Jag hade haft jätte kul men mycket att tänka på. Det var så mysigt när vi gick där på gatorna när det snöade och var knäpptyst. Jag höll om Justins arm medans vi gick. Det var den mysigaste kvällen på länge. ''vart är vi nonstans?'' sa Justin och flinade ''vi är på nonstans så mycket vet jag'' sa jag och vi började båda och skratta ''Nat du vet det där jag sa på bion" Sa han och kollade in i mina ögon. "Ja" Sa jag. "Ja menade verkligen det jag sa" Sa han. "Ja med" Sa jag och log. Han tog sin ena hand på min kind och kysste mig.

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-21 13:33:21

Yes!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-21 13:34:01

Yes!

Postat av: siri

Publicerad 2012-11-23 14:44:44

<3 <3 nästa!!

Postat av: LoveOneD

Publicerad 2012-11-26 18:57:51

Hejsan nu är det nya kapitlet äntligen ute efter ett långt uppehåll på novellbloggen! Vill bara att du ska veta att det har börjat nu igen!
Hoppas du fortsätter läsa bloggen! Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela