Kapitel 31-''If it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-11-07 14:07:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv

’’Jess jag känner mig ganska ofräsch får jag låna en dusch har inte duschat sen vi kom’’ sa Niall och log, jag visade honom till duschen och hur den fungerade och gick ut till köket där min mamma stod och lagade pannkakor. ’’Hej gumman’’ sa pappa och jag såg hur han kom bakifrån och pussade mig på pannan. ’’god morgon’’ sa jag och gäspade ’’var är din pojkvän?’’ sa pappa retsamt ’’i duschen’’ mumlade jag fram irriterat hatade verkligen när pappa retade mig. ’’Vi tänkte ta ut båten en sista gång innan vi måste ta upp den för vintern vill ni hänga med’’ sa pappa och log ”visst” sa jag för vi hade inget bättre för oss. Jag åt upp och gick till mitt rum för att byta om när jag kom in såg jag att Niall bara stod med en handduk runt höfterna. Han vände sig om och log ’’you like what you see’’ sa han och blinkade jag nickade och han la armarna om min midja och drog in mig i en kram. Jag granskade hans kropp noga och såg att han hade en ganska tydlig sixpack.

’’vi åker om 15 minuter!’’ hörde jag min pappa skrika. Jag skynade mig att sminka mig lätt och satte upp mitt hår i en tofs. När jag och Niall mötes i hallen insåg vi att vi båda hade ett par gråa mjukis byxor en vit tröja och converse ’’värst vad ni var söta,Robert kom och kolla dem har matchande kläder’’ sa mamma och kramade om oss båda ’’say cheese’’ sa pappa och tog ett foto.’’Snälla sluta ni skämmer ut mig’’ sa jag och rodnade och kollade på Niall som bara log.

Vi hade vart ute ett tag på båten och mina föräldrar satt och turades om att köra och jag och Niall satt längst bak och pratade ’’fryser du?’’ sa Niall och la armen om mig ’’inte så speciellt mycket’’ sa jag och log ’’här ta min jacka’’ sa han och sträckte fram hans jacka ’’Niall jag fryser inte så mycket sätt på din jacka nu innan du blir förskyld’’ sa jag ’’ta den för min prinsessa får inte frysa och jag går och hämtar filtarna som du packade ner’’ sa han snabbt och pussade mig på kinden och gick till väskorna och hämtade filtarna och la dem om oss.

Nialls Perspektiv

Vi hade åkt runt i stockholms skärddgård i några timmar och Stockholm var verkligen fint. Jag och killarna hade vart här förut men jag hade aldrig sett det så här. Vi åkte hem och köpte pizza med oss hem för att ingen orkade laga mat.

Vi låg i Jess’s soffa och myste ’’Niall du är världens gosigaste människa’’ sa hon och pussade min kind mjukt ’’det går tyvärr inte att jag är för det är du’’ sa jag och kysste henne passonerat. Jag hörde hur min mobil vibrerade från Jess’s rum ’’ska bara gå svara kommer snart tillbaka’’ hon log och nickade. Jag kollade på skärmen och såg att det va min manager tom som ringde ’’Hej tom’’ svarade jag snabbt ’’hej Niall är du i sverige?’’ sa han och lätt ganska sur ’’ehm ja jag är här med min flickvän’’ och log när jag sa flickvän för jag kunde faktist kalla Jess för min flickvän nu. ’’vadå flickvän? Vem är hon?’’ sa han och lätt irreterad ’’hon är min flickvän som jag träffade några månader sen på en fest’’sa jag och hörde hur Tom tänkte ett tag ’’okej men du måste komma hem till fredag för du har en signering då och vi pratar sen om denna flickvän men Niall du vet reglerna’’ sa han och la på. Jag suckade irriterat och gick tillbaka till Jess. ’’vem var det?’’ sa hon nyfiket ’’det va min manager han sa att jag behövde komma hem torsdag för jag har en signering på fredag’’ sa jag och såg hur hennes leende försvann.Hon suckade och kramade mig hårt ’’du får följa med om du vill’’ sa jag och såg hur hon började le stort. Hon pussade mig snabbt och jag tog det som ett ja. Jag hörde hur Jess gäspade och jag bar Jess till hennes rum och la henne försiktigt ner i sängen och jag la mig bredvid och vi somnade båda efter någon minut.

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-08 11:35:16

Vad är regeln! :) vill veta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela