Kapitel 36- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-11-19 20:48:17 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Nialls Perspektiv

’’Niall jag vill prata med dig ensam’’ sa Tom och gick mot dörren och jag suckade och följde efter. ’’Du vet reglerna bara tre killar får ha flickvänner i bandet’’ sa han bestämt direkt efter att han stängt dörren bakom sig ’’vad fan menar du?’’ sa jag surt och kollade ner i marken ’’ det jag menar är att om inte denna Jess vill va hemligt tillsammans med dig föralltid så måste du göra slut med henne eller så får du prata med en av dem andra killarna att göra slut med en av deras tjejer’’ sa han och väntade på svar ’’Är du helt jävla galen? Tror du själv att jag skulle göra slut eller lämna det som betyder mest för mig? Jag hoppar hellre av bandet än att ha era jävla regler som ni tror ni att det gör fansen gladare?’’ sa jag ilsket och gick in i rummet igen.’’Vad sa han?’’ sa Louis nyfiket och satte sig bredvid mig i soffan ’’han vill att jag ska göra slut med Jess’’ sa jag och kollade ner i marken och kände en tår rinna ner för min kind.

Louis Perspektiv

Jag såg hur en tår rann ner för Nialls kind och jag såg hur mycket han gillade henne. ’’Jag ska fixa det här’’ sa jag betsämmt och Niall kollade upp med en tom blick ’’det är ingen mening’’ sa Niall och snyftade till. ’’Tom hur jävla långt har ni tänkt att styra våra liv’’ sa jag surt till Tom som stod utanför vår lounge och höll på med mobilen ’’det är reglerna’’ sa han och kollade helt oberörd ut. ’’om ni inte ändrar reglerna hoppar jag av bandet’’ sa jag bestämt ’’jag med’’ hörde jag Harry säga bakifrån och jag såg hur både Zayn och Liam nickade instämmande ’’vi vill ha våra egna liv’’ sa Liam och kollade på Tom som nu såg helt seriös ut. ’’Jag ringer och ser vad jag kan göra’’ sa han och gick bort. Efter några minuter kom han tillbaka och nu hade Niall också kommit ’’okej killar ni får ha kvar era flickvänner.’’ Sa han och suckade. ’’Tack tack tack’’ sa Niall och hoppade runt. Jag såg att nåt var pågång med Tom, han brukar inte bara säga ja till sånt här. ’’Niall förlåt för det innan och jag vill bjuda ut er alla på middag idag och Niall du får ta med Jess’’ sa han och gick iväg. ’’Tack killar för ni ställde upp för mig’’ sa Niall och log ’’alltid’’ sa Zayn och vi alla nickade. Niall började springa iväg ’’var ska du?’’ skrek jag och kollade på Niall ’’krama min fina älskade flickvän’’ skrek han och hoppade in i sin bil och körde iväg. ’’Guys det verkar som han har hittat the one’’ sa Liam och alla log.

 

Jess Perspektiv

’’hallå’’ hörde jag Niall skrika och jag sprang till dörren och omfamnade honom i en kram. ’’har du gråtit?’’ sa jag och kollade upp på hans ögon som var röda och puffiga ’’nej det spelar ingen roll’’ sa han och log. Jag nickade och kysste honom på läpparna. ’’Vi ska på middag ikväll med alla killar och min manager’’ sa Niall och bar upp mig och gick mot soffan ’’åh vad kul men vad ska jag ha på mig?’’ sa jag och började fundera. ’’ spelar ingen roll du är fin i allt’’ sa Niall och kysste mig på kinden ’’dags för shopping’’ sa jag reste mig upp ur hans varma famn ’’men kan vi inte bara mysa och’’ hann Niall bara säga innan han suckade och ställde sig upp ’’okej allt för dig’’ sa han och kysste mig och jag log stort. Vi gick runt och kollade i alla affärer och några fans hade kommit fram till Niall och frågat efter bild vilket han alltid ställde upp på.  Tillslut hittade vi en svart klänning och ett par glittriga klackskor. ’’Jag ska bara gå och betala’’ sa jag och gick mot kassan ’’det blir 300 pund’’ sa kassörskan och jag kollade chokat på henne ’’ehm faktist tror jag inte att jag köper det’’ sa jag och gick tillbaka till Niall som stod och byte om i omklädnings rummet ’’är jag sexig?’’ sa Niall och kom ut i en svart kostym som satt perfekt på honom ’’o ja’’ sa jag och han la armarna om mina höfter ’’köpte du inget?’’ sa Niall förvånat och kollade runt ’’nej det va för dyrt och jag behöver det inte jag har nåt hemma säkert’’ sa jag och log ’’okej du Jess skulle du snälla kunna gå köpa en caffe till mig?’’ sa Niall och kollade på mig som en ängel ’’visst’’ sa jag och han pussade mig mjukt på munnen och jag gick iväg.

Nialls Perspektiv

’’dem här tack’’ sa jag och la fram kostymen och log. ’’Juste du vet tjejen som va här innan som skulle köpa en svart klänning och ett par skor?’’ hann jag säga snabbt innan hon han svara ’’ja jag har hennes saker här’’ sa hon och tog fram klänningen och skorna. ’’Jag tar båda’’ sa jag och satte in kortet i machinen ’’är hon din flickvän?’’ sa hon och log jag nickade och kände hur mina kinder blev röda ’’jag ser det du kunde inte slita ögonen ifrån henne’’ sa hon och blinkade. ’’Här har du’’ sa Jess och sträckte fram en varm kop caffee ’’köpte du kostymen?’’ sa hon och la huvudet mot min axel ’’yes och nåt mer’’ sa jag ’’berätta’’ sa hon och log ’’det får du see om några timmar’’ sa jag och la armen om henne. Hon suckade och vi fortsatte gå längs Londons gator även fast klockan bara var fem på kvällen så hade det redan hunnit bli mörkt ute. ’’Niall det snöar’’ skrek Jess och väckte mig ur mina tankar. Jag kollade upp och såg hur hela himlen va fylld av snöflingor.  Jag såg hur en kille stod och spelade gitarr och jag gick fram och frågade om jag fick låna den och började sjunga ’’its the most beautiful time of the year lights fill the streets spreading so much cheer’’ och fortsatte att sjunga Justins låt miseltoe och kände Jess varma läppar mot mina och jag kramade om henne några människor hade ställt sig runt och och klappade men det var bara ett gäng äldre damer och en gammal man. ’’Kom så åker vi hem och fixar oss för ikväll’’ sa jag och tog tag i Jess’s hand och gav tillbaka gitarren till killen som jag lånat den av och vi fortsatte gå ’’Niall du är den bästa sångaren jag någonsin hört du låter som en ängel’’ sa Jess och jag kramade om hennes kalla hand och log.

’’Niall vilken klänning ska jag ha?’’ sa Jess och tog fram några klänningar och suckade ’’den här’’ sa jag och tog fram påsen med klänningen och skorna i. Hon öppnade påsen och kollade chokat ’’men Niall du behövde inte’’ sa hon och kollade förvånat på mig ’’ jo för jag vill att du ska känna dig som en prinsessa ikväll’’ sa jag och log brett ’’ tack Niall men jag kan inte ta emot den här eller skorna dem är för dyra’’ sa hon och gav tillbaks påsen ’’tyvärr Jess du måste det’’ sa jag och ryckte på axlarna ’’varför då?’’ sa Jess och skrattade ’’för på den här resturangen måste man ha på sig en sån klänning och skor för att komma in’’ sa jag ’’jaja du vinner men Niall varför har du inga klackskor och klänning på dig?’’ sa hon och skrattade ’’för den regelen gäller bara på dig’’ sa jag och blinkade.

Jess Perspektiv

En timme senare stod vi båda klara i hallen och jag hade lockat mitt hår och satt på mig klänningen och skorna och sminkat mig naturligt. ’’Du ser sjukt snygg ut’’ sa Niall ’’du ser inte så dum ut du heller’’ sa jag och skrattade. Vi drog på oss våra jackor och sprang ut till bilen. När vi kom fram till resturangen så satt redan alla där jag kände igen alla killar förutom en man som satt och granskade mig innan han ställde sig upp och gav mig ett  falskt leende ’’hej och välkommen slå dig ner’’ sa han och gjorde en hand gäst mot stolen. ’’Hej Jess’’ sa alla killar i kör och log ’’hejsan hur är det med er?’’ sa jag och log. ’’Jag har redan beställt till er alla så maten kommer snart’’ sa Tom. Maten kom och dem ställde fram 3 stora skållar kräftor och jag fick en klump i magen och kollade oroligt ner på min tallrik. Jag var allergisk mot skaldjur när jag var yngre men visste inte om jag va det längre men jag ville inte va oförskämd och inte äta och alla killar hade redan börjat äta och jag tog en och började äta. ’’Så Jessica vad gör du på fridtiden?’’ sa Tom och alla blev tysta och vände sig om och kollade på mig ’’jag gillar och spela basket men har inte gjort det så mycket det senaste året och du kan kalla mig Jess’’ sa jag och kände hur jag började må  illa. ’’Ja fast du vet Jess om du är tillsammans med Niall kommer du inte kunna spela så mycket basket för du kommer bli jagad av fans vart du än går’’ sa Tom och jag fick en upstötning ’’ursäkta mig måste bara gå på toaletten’’ sa jag och sprang nästan till toaletten och spydde.

Nialls Perspektiv

’’Jag tror jag går och ser hur det är med Jess hon har vart borta ganska länge nu’’ sa jag och ställde mig upp och gick iväg. ’’Tom sluta försök skrämma bort Jess från Niall han älskar faktist henne’’ hörde jag Louis säga till Tom surt när jag hade gått några meter ifrån bordet. Jag knackade lätt på dörren ’’vem är det’’ hörde jag Jess säga ’’det är jag Niall hur är det?’’ sa jag och hon öppnade försiktigt dörren och jag gick in men innan jag han säga nåt böjde hon sig över och spydde. Jag drog bort hennes hår och hon satte sig i mitt knä ’’hur är det Jess är du sjuk?’’ sa jag oroligt ’’Jag är allergisk mot skaldjur’’ sa hon ’’men varför sa du inte det älskling vi kunde ha betsällt nåt annat till dig’’ sa jag kollade på henne ’’för jag ville inte va jobbig och Tom hatar mig redan och det skulle bara göra det värre’’ sa hon och en tår rann ner för hennes kind ’’Jess jag lovar han hatar dig inte han gör så där mot alla’’ sa jag ’’nej du säger bara det han är vann med att ni har modeller som flickvänner och’’ sa Jess och jag avbröt henne ’’Jess du är den vackraste tjejen jag någonsin träffat du är minst lika snygg som en modell och vet du vad du är min modell’’ sa jag och torkade bort hennes tårar. ’’Tom vi ska gå nu’’ sa jag och hämtade alla våra saker ’’redan?’’ sa Tom och låstades va förvånad ’’Ja hon mådde inte så bra och att du försöker skrämma iväg henne hjälpte verkligen’’ sa jag och gick iväg till Jess.  Vi gick ut längs vattnet och satte oss på en bänk ’’Jess jag har en sak till dig’’ sa jag och tog fram en ask med ett halsband i som jag beställt till Jess som stod ’’You are my angel’’ på en berlock med diamanter runt kanterna ’’jag skulle ha gett den till dig på resturangen men du får den nu’’ sa jag och gav henne den lilla asken ’’hon öppnade den och kramade mig ’’Niall jag älskar den och dig’’ viskade hon och jag satte på henne halsbandet. ’’jag såg det och tänkte på dig’’ sa jag och kollade in i hennes vackra ögon ’’Niall jag älskar dig’’ sa hon och vi möttes i en varm kyss.

 

Hoppas ni gilla kapitlet riktigt långt 3 a4 sidor!? Imorgon har både jag och Hedda prov så vi får see hur det blir imorgon! Komentera va dni tyckte om det! Gillar ni såna här långa eller fler korta?

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-19 22:00:43

hej, vill ni göra länkbyte i inlägg?

Svar: Jätte gärna! Gör du detsamma direct?
gotmegood.blogg.se

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-11-20 07:47:38

Aghhhhh

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela