Kap 12 "If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-09-20 06:15:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nathalies Perspektiv

Det hade gått en vecka sen jag fick reda på allt med min pappa. Jag har jobbat och allt har gått helt okej. Idag var det fredag och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men jag satt nu på ett café inte så långt från jobbet. Jess hade lektion och slutade inte försen om 2 timmar. Men så kom jag på att jag behövde köpa några saker. Jag tog mina saker och började gå mot centrum. Jag och Justin har samsat lite men inte hunnit träffas. Han har haft mycket att göra nu eftersom att hans turné börjar om 4 månader.

När jag kom innanför dörren hade jag två påsar från Victorias Secret. Jag drog av mig kläderna och ställde slängde av skorna. Jag kollade på klockan, den var halv 5. Jess skulle inte komma hem försen halv 6. Jag gick in i min garderob och la in allt jag hade köpt. När jag var klar gick jag och satte mig vid teven, men så fick jag ett sms. Det var från Jess. ”Hej tjejen, jag kom på att du och jag kan ha tjej kväll idag. Jag går och handlar lite saker så ses vi sen. Puss” Jag log och började knappa in ett svar. ”Okej, ses sen! Puss”. Skrev jag och la undan telefonen.  Det fanns värkligen inget roligt på tv så jag hämtade min dator och kollade runt på alla mina vänners bloggar hemma i Sverige. Det verkade inte hända något speciellt där hemma. Utom en massa fester och annat.

”Hallå” hörde jag en röst skrika från hallen. ”Här inne” Skrek jag från vardagsrummet. Och in kom en glad Jess med en massa påsar. ”Och vad har du handlat? Sa jag och log retsamt mot henne. ”Allt som man behöver för att få en perfekt tjej kväll” Sa hon och ställde ner kassarna på marken medan hon gick till köket och tog ett glas vatten. Jag sänkte volymen på teven och gick fram till påsarna. Jag började plocka ut massa saker, och det var allt från ansiktsmaskar till snacks. ”Nu ska vi få en kväll där vi kan prata ut om allt och bara ha det mysigt” Sa Jess nöjt. Jag skrattade till åt hur sött hon betedde sig. Vi släckte ner i lägenheten och tände lite ljus här och var. Sen hällde vi upp godiset i skålar och virade in oss i filtar med ansiktsmaskerna på. ”Så, har du hört något från din pappa?” Sa Jess och tog en godisbit. ”Nej, men mamma sa att hon skulle ringa om det blev värre så jag antar att han mår helt okej” Jess nickade och kollade med ledsam blick på mig. ”Hur är det med Niall då?” Sa jag och kollade frågande på henne. ”Jag vet inte riktigt? Jag har inte pratat med honom sen” Sa hon och stannade upp i meningen. ”Jag förstår” Sa jag. ”Men nu ska vi inte prata om sånt utan bara ha roligt” Sa Jess glatt och satte på musik.                                                                                                                                                    Vi hade jätte roligt hela kvällen, och när jag la mig sen på kvällen kändes det faktiskt lite bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela