Kap 14 " If It Was Meant To Be It Will Be"

Publicerad 2012-09-24 06:00:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nathalies Perspektiv

Vi har bott i London i 3 månader nu. Allt har gått så himla fort. Det har gått en vecka sen Niall och Jess blev sams igen. Och imorgon sa dem på sin första dejt. Jag är så glad för deras skull. De har träffat varandra typ varje dag den här veckan. Jag har träffat Justin några gånger men han har haft så mycket att göra. Men idag skulle jag och Justin ha film kväll och sen ska han sova hos oss. För Jess ska vara med Niall. Justin är en så bra person, och har bästa humorn. Han börjar bli en av mina närmsta vänner. Men idag skulle jag ha dans träning med mina 14 åringar. Jag och Justin hade bestämt att vi skulle överaska dem med att han skulle vara lärare till dem idag. Jag hade pratat med min chef Alice och hon tyckte att det var en jätte bra ide.

Jag satt och åt lunch medan jag samsade med min bror. Min lektion skulle börja om 10 minuter så jag åt snabbt upp min mat och gick till mitt skåp. Jag tog min pärm och gick till dans salen. ”Hej Nat” Sa Julie som är en av mina elever. ”Hejsan” Sa jag och låste upp dörren. Alla gick in och hängde upp grejerna medan jag kopplade in min telefon till högtalarna. ”Så, har alla tränat på det jag sa förra veckan?” Sa jag och satte mig ner framför dem. ”Ja” sa alla samtidigt. ”Bra, men idag kommer det en gäst hit som ska vara er lärare” Sa jag och log. Alla kollade förvånat på mig och log. ”Men han kommer inte försen om 10 minuter så vi kan passa på att köra uppvärmningen” sa jag och satte på musiken. ”Okej, en, två, tre” Sa jag och alla började.  Efter ett tag knackade det på dörren. Jag sänkte musiken och låste upp dörren. Där stod en glad Justin.  ”Kom in” Sa jag och log. När alla såg vem det var började dem hoppa upp och ner medan de skrek. Justin skrattade. ”Hej allihopa” Sa han och log. När alla hade lugnat sig så körde Justin igång. Han var verkligen duktig.

Efter en lång dag satt vi äntligen i soffan. Vi hade köpt kina mat på vägen hem. Jag ställde mig upp för att hämta något att dricka medan Justin fixade filmen. ”Vad vill du ha?” Sa jag och kollade i kylskåpet. ”Jag tar samma som du” Sa han. Jag tog colan och hämtade två glas. När jag kom till vardagsrummet satt Justin och höll på med sin nya mobil. Han hade köpt en Iphone 5 som precis kom ut. Alltid det bästa tänkte jag för mig själv och skrattade lågt. ”Är den annorlunda” Frågade jag och ställde colan på bordet och satte mig bredvid honom.  ”Ja, den är awesome” Sa han och såg glatt på mig medan jag skrattade. Han la ner den och satte på filmen.

När filmen var slut satt vi kvar i soffan och pratade. ”Så, när börjar din turné?” Sa och la mig ner i soffan med fötterna på hans ben. ”Den börjar om 4 månader” Sa han och log. ”Vart ska du åka någonstans?” Sa jag och kollade frågande på honom. ”Ja du. Jag kan inte namnen på alla men jag vet i alla fall at den kommer hålla på i två år” Sa han. ”Wow. Då får du spendera dina två sista tonår med fansen” Sa jag och kollade imponerande på honom. Han log och nickade. ”Det har jag faktiskt aldrig tänkt på” Sa han. Jag gäspade och sträckte på mig. ”Jag ska bara sätta på mig lite skönare kläder” Sa jag och satte mig upp i soffan. ”Okej, jag går bara på toa” Sa han. Jag nickade och gick till mitt rum. Jag satte på mig ett par mjukis byxor och en skön t-shirt. När jag kom ut satt Justin på golvet vid vår stora spegel och filmade. Han såg så konstig ut så jag tog fram min telefon och tog ett kort. Jag gick fram och satte mina händer på hans huvud. ”Va gör du?” Sa jag och skrattade åt hur konstigt det hade sätt ut när han satt mitt på golvet och filmade medan han sjöng. ”Lägger upp en ny video på viddy” Sa han och ställde sig upp. ”Och varför sitter du på golvet och gör de?” sa jag och kollade konstigt på honom. ”Måste prova på något nytt u know” Sa han och reste sig upp. Ja skakade roat på huvudet och gick in till mitt rum igen med Justin efter mig. Vi slängde oss ner på sängen och råkade somna båda två. 

Komentera om vad ni tycker! :)

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-09-24 11:53:18

Bra kapitel, er novell är jättebra ;)

Svar: Thaank yoou! <3 <3
gotmegood.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela