Kap 4 "If it was meant to be it will be"

Publicerad 2012-09-11 12:54:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nathalies perspektiv

Gårdagen hade varit både rolig och spännande.  Vår chef var jätte trevlig och idag skulle vi inte börja försen klockan ett. Jag och Jess satt och åt frukost medan vi kallade på någon tråkig film som gick på teven. ”Så det var sant det E News sagt igår” Sa Jess och log. ”Ja du, det måste vara rätt jobbigt att vara kändis ibland. Att alltid känna att alla vet allt om en, eller vad tror du?” Sa jag och kollade frågande på Jess. ”Ja! Fats fatta vad häftigt att få vara kändis. Och att ha massa killar som dreglar efter att få ha dig som flickvän” Sa hon och gjorde en konstig min. Jag skrattade och slängde en kudde på henne. Vi orkade inte se mer på filmen så vi stängde av och klädde på oss istället. Efter jobbet idag skulle jag faktiskt på fotbolls träning. Pappa hade letat i flera dagar eftersom att det var en deal vi hade att jag skulle fortsätta med fotbollen. Men jag klagade inte. Jag var faktiskt riktigt taggad inför ikväll. Och det roliga var att vi kommer träna med killar också. Det fick vi inte göra hemma i Sverige.

Jag satte på mig ett par spets shorts och en rosa blus. Sen packade jag ned både dans kläderna och fotbolls grejerna eftersom att jag inte skulle hinna hem innan träningen. Jag gick ut till vardagsrummet där Jess satt och väntade på mig. ”Vad snabb man kan vara” Sa Jess och blinkade med en ögat. ”ha ha” Sa jag och himlade med ögonen. ”Kom nu” Sa jag och började gå mot dörren.

Dagen på jobbet var hård men rolig. Jag var värkligen glad att vi hade hittat ett så bra jobb. Vi gick ut genom ingången medan vi snackade om vad vi skulle hitta på imorgon. ”Jag tycker att vi ska åka och shoppa imorgon” Sa Jess glatt. ”Ja, det gör vi. Men jag måste gå så att jag hinner med bussen” Sa jag. ”Okej, ses sen” Sa Jess och kramade mig innan vi gick skilda vägar. Jag kom fram till bussen precis innan den skulle åka. ”Tack för att du väntade” Sa jag andfått och log. ”Ingen orsak” Sa han glatt. Jag gick in i bussen bärandes på min gamla fotbollsväska som var från mitt gamla lag. Det var nästan inga på bussen så jag satte mig vid fönstret. Tänk att vi bara har varit här i tre dagar, och vi har redan börjat vänja oss. Jag älskade värkligen London. Men sen kom jag och tänka på min familj. Jag kanske borde ringa dem ikväll. Bussen stannade och jag märkte att jag skulle av här, så jag ställde mig upp och gick ut. Fotbollsplanen skulle inte vara så långt bort så jag började gå. Efter 5 minuter så jag det stora området. Det fanns 5 stycken 11 manna planer och två stora omklädningsrum.  När jag kom fram gick jag in i tjejernas för att byta om. Jag hade bara mina gamla kläder men dem hade inte sagt något om några nya så jag tog förgivet att jag kunde ha på mig dem. När jag var påklädd gick jag ut till plan 3 där det stod att jag skulle vara. Jag möttes av både tjejer och killar. Alla pratade för fullt och verkade känna varandra väldigt bra. Jag satte mig ner och knöt mina skor. ”Hej! Är du den nya tjejen som ska börja?” Sa en ganska mörk kille, och var faktiskt rätt snygg. ”Ja det är jag” Sa jag och ställde mig upp medan jag torkade av smutsen från mina byxor. ”Jag heter James föresten” Sa han och sträckte fram handen. ”Nathalie” Sa jag och log. Medan han stod och hattade med en boll frågade han mig. ”Kommer du här ifrån?”  Jag tog fram en boll och började hatta jag med. ”Nej, jag kommer egentligen från Sverige men bor här just nu” ”Fan va coolt” Sa han och log ett charmigt leende. Jag skrattade till lite och skulle precis säga något, men så kom tränaren. ”Hej allihopa, idag ska vi jobba lite med tekniken och sen kommer vi köra match. Gå ihop två och två, sen passar ni varnardra och gör som vi brukar.” Alla började prata igen.. ”Ska vi köra?” Sa James. ”Visst” sa jag och log. James var jätte trevlig och vi hade roligt och skrattade. Efter 2 timmar var tränigen klar. ”Tar du bussen till stan?” Sa frågade jag James. ”Ja, gör du?” Jag nickade och vi började gå mot bussen. ”Bor du här?” Sa jag. ”Nej, jag är bara här för tillfället. Jag åkte hit med min bror Kenny eftersom att han skulle jobba här. Sa han och log. ”Men varför börjar du spela om du bara ska vara här ett tag?” Sa jag och kollade frågande på honom. ”Vi kommer antagligen stanna här ett tag, det är komplicerat.” Sa han och log.

James Perspektiv

Nathalie var riktigt trevlig, och snygg. Undra om jag ska bjuda med henne på festen jag, Kenny, Justin och Niall ska på nästa vecka. Tänk om hon är ett fan? Hon kanske blir helt galen. Fast hon ser inte ut som en sådan tjej. Hon kanske tycker att det är konstigt att jag frågar så tidigt. Äsch, nu frågar jag. ”Vill du följa med på en fest nästa vecka?” Hon kolladepå mig och log. ”Ja, varför inte. Men får jag ta med min kompis Jessica?” Jag log mot henne. ”visst” Det där gick ju bra tänkte jag. Hon värkar bara tycka att det var ku

Justin och Naill kommer snart in i novellen. Dte är bara att vänta :)

Kommentarer

Postat av: Celine

Publicerad 2013-08-12 17:54:31

Åhå Niall! Haha :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela