Kap 6 "If it was meant to be it will be"

Publicerad 2012-09-12 10:47:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Nathalies Perspektiv

Jag vaknade på morgonen helt på klädd. Jag hade märkte att jag hade lite ont i handlanden. Jag tänkte tillbaka på igår och blev lite ledsen. Jag tycker att James gick lite fort fram. Jag var inte redo. Vi har inte ens känt varandra i en vecka. Det var lördag idag så vi hade inte något planerat. Jag tog av mig min tajta klänning och satte på mig en stickad tröja och ett par mjukis shorts istället. Justin och Niall hade varit jätte trevliga igår. Båda två var riktiga charmtroll och hade en riktigt klockren humor. Och att Justin hade försvarat mig från James. Jag log för mig själv. Plötsligt knackade det på dörren och in kom Jess. Hon satte sig på sängen och hade en bekymrad blick. ”Hur mår du idag?” Jag kollade ut genom fönstret. ”Det är okej” Sa jag och log mot henne. ”Är du säker” Sa hon och såg fortfarande bekymrad ut. Jag nickade som svar. ”Men jag pratade precis med Niall, och vi skulle gå och ta en fika. Är det okej?” Jag nickade och log. ”Jag klarar mig” Sa jag trött. ”Lovar du, för jag måste inte gå” Jag kunde se på långa vägar att hon verkligen vill gå. ”Du suger på att ljuga” Sa jag och skrattade till. Hon log och puttade till mig lätt på armen. ”Tack, men vi ses sen” Sa hon och gick ut ur rummet. Så vad ska jag hitta på idag da. Jag gick ut till köket för att se om det fanns något gott att ät, men kylen var nästan tom. Så jag bestämde mig för att gå och äta frukost på Starbucks.  Jag satte på mig en mjukis dress och började gå in mot stan.  När jag kom in på Starbucks ser jag någon jag inte ville träffa. Jag kollar bort och ber till gud att han inte ser mig. När jag står i kön känner jag någon som petar mig på ryggen. ”Hej Nat” Sa James bakom mig. Jag struntade i att svara utan vände mig bara om igen. ”Snälla, förlåt för igår” Sa han och lät ledsen. Jag orkade inte stå kvar där så jag började gå mot utgången. ”Kan du snälla svara” Bad han. Jag gick lite snabbar när jag hade kommit ut, men så kände jag att någon tog ett hårt grepp runt min handled. ”Kan du svara då!?” Skrek han. ”Sluta!” Skrek jag och drog mig ur hans grepp och sprang iväg.

Justins Perspektiv

Jag satt i bilen på väg till Starbucks där jag skulle möta upp James. Jag visste inte varför han vill träffa mig. Jag hade precis parkerat när jag ser att James står och skriker på Nathalie som vi träffade igår på festen.” Men vad är det med honom?” Sa jag irraterat. Jag gick snabbt fram dit där jag hade sett dem, men det var ingen där. Jag måste leta upp Nathalie tänkte jag för mig själv och gick snabbt tillbaka till bilen. Jag började köra mot det hållet där jag trodde hon hade sprungit. Efter ett tag så jag en tjej med mjukisdress gå långsamt på gatan. Jag saktade in vid henne. Hon märkte mig och kollade på mig med ledsna ögon. ”Vill du ha skjuts?”  Sa jag och log. ”Det är okej Justin. Du har säkert viktigare saker att göra, men tack ändå” Sa hon log. ”Men snälla, låt mig iallafall skjutsa hem dig.”  Hon såg ut att tänka men nickade sedan. ”Okej da” Hon öppnade dörren och hoppade in. ”Hur är det?” Sa jag och kollade på henne, men snabbt tillbaka på vägen. ”Det är okej. Tack för att du bryr dig Justin” Sa hon och log. Jag log tillbaka. ”Är Niall med Jessica idag?” Frågade jag. ”Ja, dem skulle hitta på något” Sa hon och kollade ut genom fönstret. Jag kan förstå att hon var lite deppig nu. Vad är det James håller på med egentligen. ”Vill du gå på en promenad?”  Sa jag och kollade på henne. ”Hon kollade på mig men snabbt ner. ”Visst” Sa jag och log. Vi parkerade bilen och började gå. ”Jag måste ha min livvakt med mig. Hoppas det inte stör dig” Sa jag. ”Nej da, det gör inget” Log hon. ”Så du är alltså från Sverige” Sa jag och kom på att jag faktiskt ska dit på min Believe tour. ”Ja” Hon ser verkligen inte svensk ut. ”Jag som trodde att alla svenskar var blonda” sa jag tyst. Hon började skratta lite tyst. ”Jag är faktiskt halv Norsk också” log hon. ”Oj, värsta blandningen ju” Sa jag ironiskt medan hon puttade till mig lite lätt och skrattade. Vi pratade om allt och hon var jätte trevlig och rolig. Någon jag skulle kunna träffa flera gånger.

Nathalies Perspektiv

”Vart bor du?” Frågade Justin när vi satt i bilen. ”På Fleet  Street” . Det hade varit jätte trevligt at gå en promenad med Justin och bara prata av sig. ”Då var vi framme” Sa Justin och log. ”Tack för allt Justin” Sa jag och log. ”Kan man få ditt nummer?” Jag nickade och tog upp min iphone, han tog upp sitt också. Jag sa numret och la sen ner den. ”Hejdå” sa jag och kramade honom. ”Hejdå” sa han och log. När jag kom upp till lägenheten hörde jag skratt inifrån vardagsrummet. Jag drog av mig skorna och jackan, och gick in. Där satt Niall och Jess och spelade tv spel. ”Hej på er” Sa jag medan jag öppnade kylskåpet. ”Tja” Sa Niall glatt. Jag tog ut ett glas juice. Jess kollade upp på mig och log. Jag blinkade med ena ögat. ”Berätta allt sen.” Sa jag på svenska. ”Jaja” sa Jess och himlade med ögonen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela