Kapitel 11-''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2012-09-18 21:38:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

Jess Perspektiv
Jag hörde hur dörren smälldes igen och hörde snyftningar ifrån Nat's rum. Jag knackade lätt på dörren och stog och väntade ett tag,Tillslut öppnade Nat dörren och jag såg att allt sitt maskara va utkletat och hon va helt röd i ansiktet. Jag drog in henne i en kram och viskade lågt '' vad är det som har hänt? du vet att du kan prata med mig om vad som helst'' hon började gråta igen och jag hörde henne emellan hennes snyftningar ''pappa har fått cancer''. Jag kände hur tårarna började rinna också han va som en andra pappa för mig, men jag tyckte mest synd om Nat hon va så nära honom men jag visste att han va stark och skulle klara det här ''det kommer att bli okej'' var det enda jag fick fram ''Vill du åka till sverige?'' sa jag efter en stund när vi samlat oss ''det är inte så farligt än så det behöver jag inte men om det blir värre så åker jag snart'' sa hon och log snett. Jag gick och köpte subway,Ben&Jerry's,och hyrde film medans Nat tvättade bort sminket och vilade.
 
Nialls Persektiv
 
Jag hade precis kommit hem från studion när jag kände min mobil vibrera och jag såg att justin ringde ''Hallå?'' svarade jag snabbt medans jag försökte hälla up ett glass vatten ''Nats pappa har fått cancer vad ska vi göra hon sprang ifrån gråtandes'' jag upprepade Justins ord flera gånger i mitt huvut tillslut sa jag ''Vart är du?jag kommer!'' ''jag är på mcdonalds'' sa han och jag kunde höra att han lätt förvirrad och ledsen.
Det tog ungefär en kvart innan jag hittade Justin, Han satt på ett bord i ett hörn med. Han kollade ledsamt och förvirrat  på mig och jag log snett och satt mig bredvid honom och han berättade allt, Jag förtsod honom det är svårt att see när vänner blir ledsna och man vet inte vad man ska göra och han blev  formordligen ledsen när han såg henne ledsen och jag hatar att se tjejer gråta speciellt tjejer som man känner men att see Justin ledsen va helt krossande. Jag visste inte vad jag skulle säga för vad ska man säga? ''det kommer gå bra hon är en stark tjej'' sa jag och log ''mhmm''sa Justin tyst och vi bestämmde för en film kväll med pizza och glass.Påvägen till bilen var det några tjejer som stannade och frågade efter en bild med oss och Justin ställde up som om inget hade hänt han gjorde verkligen allt för sina fans.Jag kom på att jag hade min interview imorgon och jag började bli nervös eftersom jag inte haft någon på länge sen Up all night touren va slut och jag skulle berätta till median att Jess och jag va bara vänner så att folk skulle sluta tro det va något mer och skicka hat till henne och så skulle vi kunna bli vänner igen.
Hej förlåt jag har inte hunnit skriva så mycket idag! men jag hade skola hela dagen och sen träning och sen fys och då fick jag min astma och då tog jag det lungt ett tag innan jag började skriva för jag behövde lunga ner mig så jag kan andas normalt. ska skriva ett till kapitel nu som kommer up imorgon tror jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela