Kapitel 46- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2013-01-08 21:54:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 
Nialls Perspektiv
 

Den sista konserten i tyskland hade precis slutat och jag sprang av scenen och sprang direkt till Jess som omfamnade mig i en kram och kysste mig mjukt och viskade ’’du var grym ’’ jag log glatt och kysste henne igen. Vi hade kommit närmare och närmare varandra den senaste tiden och jag börjar bara älska henne mer och mer jag har verkligen hittat The One tänkte jag för mig själv och log. ’’Bra jobbat killar är ni taggade för att åka till italien!’’ skrek Tom och gav oss alla en highfive och en kram till Jess som han nu faktist började tycka om men det förvånade mig inte hon hade den kraften att göra en knäsvag. Vi skyndade oss till hotellet och började packa våra saker. ’’Vet du vad jag kom på Jess?’’ sa jag och flinade och hon kollade frågandes på mig ’’det är din 18:onde födelsedag snart!’’ sa jag och hon log stort och sa ’’hur visste du det?’’ förvånat ’’jag har mina kontakter’’ sa jag och log ett busigt leende. När vi packat klart gick vi in till Harrys rum där alla hade samlats. ’’Hej Niall och Jess’’ sa dem i kör och jag satte mig ner på den stora sängen och Jess kom efter och satt sig i mitt knä. Alla satt och pratade om Italien och hur mycket vi längtade efter att åka ditt. Jag hade redan förbrett för Jess’s födelsedag jag skulle fixa en middag på stranden och se till att ingen annan var där och sjunga en låt för henne eftersom hon skulle fylla år i Italien.
Jess Perspektiv
Efter vi sutit i Harrys rum ett tag så åkte vi mot flygplatsen som var helt fullpackat av fans som vanligt men jag höll mig alltid i bakrunden med Tom och Zach min livvakt. Vi klev alla ombord det stora privat planet och satte oss i en ring i en stor soffa som kretsade ett litet bord. ’’Vi kör sanning eller konka’’ sa Liam och log busigt, alla gick med på det och vi började leka. ’’Min tur’’ skrek Louis och satt och tänkte ett tag. ’’okej Jess sanning eller konka?’’ sa Louis ’’sanning’’ sa jag och väntade på ett svar ’’okej Jess vem tycker du är den sexigaste i bandet och du får inte ta Niall!’’ sa Louis busigt. Jag skrattade och tänkte ett tag ’’måste nog säga du Louis’’ sa jag och alla andra killar började protestera. Efter ett tag la jag och Niall oss i den stora fåtöljen och somnade med hans armar om mig. ’’Vakna Jess vi är framme vid hotellet’’ viskade Niall svagt och kysste mig på kinden. Jag öppnade sakta ögonen och såg att vi inte längre satt på ett plan men var i en limousin utanför ett hotell som såg ut som ett slott. ’’Sov jag hela tiden?’’ sa jag och kände hur mina kinder blev röda ’’Ja men jag bar dig hela vägen så du märkte ingenting och du var för söt att väcka’’ sa han och jag log och klev ut ur bilen och kände värmen och lukten av blommor. Vi gick in i hotellet som var dekorerat med guldiga och röda detaljer som helt klart var temat. Vi sprang upp till den högsta våningen där dem hade reserverat en hel våning till oss. Vi öppnade sakta dörren till vårt rum och möttes av ett stort rum som också var dekorerat i guldiga och röda detaljer. Jag gick in längre i rummet och såg att det stod ett stort fatt med ost, bröd och färsk pressad juice. ’’Niall kom och kolla på utsikten’’ sa Jag och gick ut på den stora balkongen och pekade på stranden som låg en bit bort han log och kramade mig bakifrån och vi stod där ett tag och bara kollade på den vackra utsikten. ’’Utsikten är det vackraste jag någonsin sett’’ sa jag och andades in den friska luften ’’jag har sett nåt som är mycket vackrare’’ sa han och jag kollade på honom förvirrat ’’vadå?’’ sa jag och han skrattade lågt och stod bara några centimeter från mitt ansikte ’’du’’ sa han lågt och kysste mig passionerat. Fans hade börjat lista ut vart killarna bodde och det var säkert hundratals italienska skrikande tjejer utanför hotellet. 

Zayns Perspektiv

Jag kände min mobil vibrera och såg att jag fått ett sms av Tom ’om en timme ska alla vara klara och ombytta för vi ska ut och äta på en av Italiens finaste restauranger.’. Jag nickade och gick mot den stora garderoben och drog fram ett par slappa jeans och en skorta och gick och fixade mitt hår. När jag kom ut i hallen så stod Jess och höll på med mobilen, Jess var verkligen söt när hon stod sådär man såg liksom på henne att hon inte visste hur snygg hon egentligen var det fick mig att tänka på What Makes You Beautiful ''vad är det jag tänker'' mumblade jag för mig själv.''vad är det?'' sa Jess och lyfte blicken från mobilen ’’ inget,Vad gör du?’’ sa jag och gick fram till henne ’’jag har några kusiner som jag aldrig träffat som ska va min ålder som bor här och jag fick kontakt med en av killarna’’ sa hon och log ’’ska du träffa honom?’’ sa jag och hon nickade glatt ’’ja om några dagar’’ sa hon och vi gick ner tillsammans där alla stod och väntade. Vi smet ut där bak och tog varsin taxi till restaurangen för då skulle ingen misstänka att det var vi. När vi kom fram gick vi alla och satt oss runt ett långt bord och alla beställde varsin pizza. Vi satt och pratade ett tag och det hade verkligen vart en bra kväll. Servitrisen kom fram och frågade om vi ville ha efterätt som vi alla tackade ja till utan tvekan. Jag hörde en bekant pipig röst och såg att Emily Nialls ex stod bakom oss. Det var inte bara jag som var chokad Niall kunde knappt svälja sin cola. ’’Emily vad gör du här?’’ sa Niall och kollade frågandes på henne ’’Jag var i närheten och tänkte hälsa på er’’ sa hon med sin tillgjorda röst. Ingen i bandet fattade varför Niall var tillsammans med henne alla avskydde henne. ’’och en till grej jag måste få prata med dig Niall’’ sa hon och Niall sa drygt ’’vad är det?’’ och återgick till sin efterät ’’enrum’’ sa hon och drog med honom ut och gav Jess en ordentlig bitchblick innan dem gick ut. ’’Vem är hon egentligen?’’ sa Jess irriterat ’’det är Nialls ex’’ sa jag och hon kollade på mig förvirrad och sen ner i sin talrik igen ’’oroa dig inte inget är emellan dem han hatar henne efter vad hon gjorde mot honom’’ sa jag och ångrade direkt att jag sa att dem vart tillsammans ’’vad gjorde hon?’’ sa Jess och lätt nerstämd ’’hon var otrogen hela tiden och Niall gick nog när han hittade henne med hans kompis’’ sa jag lågt och Jess skakade på huvudet och sa lågt ’’vilken jävla bimbo’’.
Nialls Perspektiv
’’Vad är det Emily?’’ sa jag tillslut när hon dragit mig en bit bort från restaurangen. ’’Alltså Niall jag visste inte vad jag skulle göra när jag fick veta men jag tycker du förtjänar att få veta’’ sa hon och kollade oroligt på mig vilket gjorde mig nervös ’’Jess är bara tillsammans med dig för att bli känd hon har egentligen en annan pojkvän som bor här i Italien’’ sa hon och jag fnös bara men när hon sa det kändes det som hundra knivar stack i mitt hjärta, jag låtsades ignorera det och gick in igen till restaurangen. ’’kan vi bara åka hem nu?’’ sa jag surt och satte mig igen alla blev tysta och nickade och började ta deras saker och gå mot bilen. ’’Har nåt hänt?’’ sa Jess och tog tag i min hand som jag puttade bort ’’Niall har nåt hänt?’’ sa hon och jag skakade på huvudet ’’Varför har jag non anledning till det eller? En annan pojkvän kanske?’’ sa jag och gick ut och hoppade in i den närmsta taxin och åkte iväg och kollade bak på Jess som såg helt krossad ut. Jag ångrade att jag sagt så för jag visste att hon aldrig skulle göra nåt sånt. ’’Åk tillbaka’’ sa jag snabbt till taxi chauförren ’’det går tyvärr inte att vända här’’ sa han och jag tänkte inte utan hoppade ut ur taxin och började springa mot resturangen. 

Jess Perspektiv
I mitt huvud snurrade det bara och jag tänkte inte efter och gick fram till Emily som stod med en cigarett och flinade. ’’Vad fan sa du till Niall?’’ sa jag surt och hon skrattade bara och viska i mitt öra ’’jag berättade bara sanningen om din italienska pojkvän som du aldrig berättat om’’ ’’vad snackar du om jag har aldrig vart i Italien’’ sa jag och kände tårarna rinna ner för mina kinder ’’men det vet inte han ’’ sa hon och slängde cigaretten på marken och klappade mig hårt på kinden och gick mot en taxi. Jag bröt ihop satte mig ner på en sten en bit bort och lätt tårarna rinna ner för mina kinder. Harry kom fram och omfamnade mig i en kram och viskade att allt skulle bli bra. Vi satt där ett tag och pratade och han berättade några skämt men ingenting fick mig att vilja skratta. Jag hörde någon gå försiktigt bakom oss och jag såg att Niall stod där och log snett ’’förlåt mig Jess jag skulle aldrig ha trott på henne’’ sa han och jag tog min väska och gick förbi honom och viskade med gråten i halsen ’’men det gjorde du’’ och gick mot en taxi och vände mig om och såg att Harry stod och sa nåt till Niall och såg riktigt sur ut innan han kom fram till mig och la sin jacka om mig och vi hoppade in i en taxi och åkte till hotellet. Vi gick in på Zayn’s rum och jag la mig på soffan och började gråta, jag hörde Harry och Zayn stå och prata innan det knackade på dörren. Jag hörde Niall prata med dem och Zayn sa till honom att lämna mig ifred och att vi skulle lösa det imorgon ''Men jag måste få prata med henne'' sa Niall och slog sin knytnäve mot vägen och mumblade för sig själv. ''Niall du har sårat henne fattar du inte det låt henne bara vara en liten stund'' sa Harry, jag hörde hur Niall svor och gick ut ur rummet ''jag går och ser hur han är så han inte gör nåt dumt'' sa Harry och gick ut efter honom.’’Hur mår du?’’ sa Zayn och gav mig ett glas vatten som jag tacksamt tog emot. ’’Jag vet inte men jag ringde min kusin och jag ska bo hoss honom i några dagar.’’ Sa jag och han kollade oroligt på mig ’’men Jess du känner inte honom du kan bo här istället’’ sa han och jag skakde på huvudet ’’tack zayn men jag klarar mig’’ sa jag och han nickade och vi fortsatte prata ett tag och han fick mig faktist att skratta fast jag kände mig för att bara gå dö. Jag gäspade och det smittade av sig på Zayn ''vill du sova här?'' sa han och kollade runt i rummet ''om det går bra'' sa jag och log ett svagt leende ''jag orkar bara inte see honom just nu'' sa jag tyst och han lyfte försiktigt på min haka och sa lugnt ''du behöver inte förklara jag vet hur det känns''. Jag log ett tacksamt leende och sa ''kan jag sova på soffan?'' ''nej jag sover på soffan ta sängen du'' sa han. ''Nej jag tar soffan du ska upp och jobba imorgon och behöver din skönhets sömn'' sa jag och blinkade ''säker?'' sa han ''Ja gå och sov nu!'' sa jag och puttade honom lätt på armen.
 


 
Hoppas ni gillade kapitlet! Glöm inte att KOMMENTERA!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2013-01-08 22:17:23

:O

Postat av: Klara

Publicerad 2013-01-08 23:18:09

Asbra! Fast ni behöver kanske rätta svenskan ibland! Najs Att kapitlet va så långt

Postat av: Siri

Publicerad 2013-01-09 08:20:37

Jätte spännande kapitel!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-11 08:42:17

Hej! Har precis startat en ny One Direction novell, skulle ni kunna klicka på länken och slänga in en kommentar? :) Btw, awesome novell! xx

Postat av: Belieber&Directioner

Publicerad 2013-01-12 12:34:32

najs

Postat av: Belieber&Directioner

Publicerad 2013-01-12 13:17:56

Svar:
Tack! Jag gjorde headern, och visst skulle jag kunna hjälpa till och göra ett länkbyte också :) skulle vara jätte kul :D

Postat av: :D

Publicerad 2013-01-13 03:32:48

jätte bra ! när kommer nästa kapitel?xoxo

Postat av: :D

Publicerad 2013-01-13 03:32:49

jätte bra ! när kommer nästa kapitel?xoxo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela