kapitel 47- ''if it was meant to be it will be''

Publicerad 2013-01-17 21:38:00 i If It Was Meant To Be It Will Be,

 

Nialls Perspektiv

’’Svarar hon?’’ fråga Zayn oroligt  och satte sig bredvid mig jag skakade på huvudet långsamt ’’hennes mobil är avstängd har ringt henne 100 gånger’’ sa jag och suckade ’’det kommer fixa sig’’ sa Zayn och slog mig lätt på axeln jag svarade inte utan nickade lätt på huvudet och vände blicken mot min mobil och slog in Jess’s number och hoppades bara på att hon skulle svara, att jag skulle säga att jag älskade henne och allt skulle bli bra igen men inget svar. Jag fumblade frustrerat med fingrarna innan jag kastade min mobil hårt i marken och gick mot balkongen där jag och Jess hade stått bara några dagar sedan. Jag kollade ner och såg att det stod ungefär 100 fans utanför som började skrika när dem såg mig, jag vinkade lätt och återvände in i rummet igen. ’’Niall det är inte nyttigt att sitta här inne hela dagen’’ sa Louis och jag vände mig om och fräste ’’men vad fan ska jag göra annars?’’ ’’Niall jag vet att det här är jobbigt för dig men att sitta inne i ditt rum och ringa henne hela dagen kommer inte hjälpa gå och duscha nu så hittar vi på nåt’’ sa han och jag nickade långsamt och började gå mot badrummet ’’du Louis’’ sa jag plötsligt och vände mig om ’’ja?’’ sa han frågandes ’’tack för du finns för mig’’ sa jag och han log och skrattade ’’finns alltid för min bro’’ sa han och gick mot dörren och gick. Jag drog av alla mina kläder och ställde mig i duschen och lät det varma vattnet rinna över mig. Jag började tänka på alla fina minnen jag och Jess hade ihop. Jag visste aldrig riktigt hur mycket hon betyde  för mig innan jag förlorat henne.

-

’’Niall skynda dig jag vill också duscha’’  hörde jag Jess skrika utanför badrummet och bankade på dörren ’’kom och duscha med mig så sparar vi vatten’’ sa jag ’’Dream on älskling’’ sa Jess och fortsatte knacka på dörren ’’älskar du inte naturen Jess?’’ sa Jag och öppnade försiktigt dörren och jag gick ut i bara en handuk runt mina höfter ’’jo eller vad är det för fråga?’’ sa hon och granskade min kropp noga ’’Om vi duschar tillsammans sparar vi massor vatten vilket hjälper naturen’’ sa jag och hon skrattade ’’okej för naturens skull’’ sa hon och jag log stort och började knäppa upp hennes tröja ’’jag vet hur man klär av sig’’ sa hon och jag kysste henne mjukt. ’’Men jag är så mycket bättre på att göra det’’ sa Jag och kysste henne och fortsatte dra av alla hennes kläder och vi hoppade in i den varma duschen.

-

''förlåt för att jag inte har vart så mycket med dig den senaste vecken jag har vart världens sämsta pojkvän'' sa Jag och sträckte fram rosorna jag köpt henne ''Niall tack jag älskar dig du kan inte va världens sämsta pojkvän för du är den finaste underbaraste pojkvännen i världen'' sa hon och slängde armarna om mig

 

Jag vaknade ut ur mina tankar om alla fina minnerna jag haft med Jess när jag hörde att någon stod och bankade på dörren. ’’Öppna upp Niall’’ skrek Louis och jag suckade och tog en handuk och virrade den runt min kropp. ’’Jag kommer du kan vänta på mig ute i hallen ska bara bytta om’’ sa jag och hörde Louis sucka och gå ut. Jag öppnade dörren försiktigt och gick fram till min stora resväska som jag inte packat ut ännu och drog fram ett par gråa mjukis byxor en vit v-ringad tröja och en vinröd munkjacka med avklippta armar. ’’Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning är du en tjej eller?’’ sa Louis retsamt och jag flinade bara och sträckte ut tungan. ’’Så vad ska vi göra?’’ sa jag och slog ihop mina händer ’’jag har anställt en guide som ska visa oss runt i rom’’ sa Louis glatt ’’Guide tur?’’ sa jag och suckade ’’ja kom det blir kul’’ sa han och började dra mig mot hissen.

 

Jess Perpektiv

 

’’Vi ska landa om 5 minuter var vänligen att spänna era säkerhets bälten’’ hörde jag en kvinna säga i högtalarna och suckade glatt ’’äntligen’’ mumblade jag för mig själv och började dra på mina blåa slitna converse.

-

’’Jess här borta!’’ hörde jag en vällbekant röst skrika. Jag kollade runt och såg ingen Nat någonstans. Jag drog upp mobilen och satte på den och såg att jag hade 48 missade samtal från Niall och suckade och slog upp Nat’s number och ringde. Hon svarade efter en ton och skrattade ’’Hur blind får man va Jess jag står bakom dig!’’ sa hon och jag vände mig om och omfamnades av en stor kram från Nat. ’’Jag har saknat dig så mycket’’ sa jag och hon släppte tagget om mig och log ’’jag har saknat dig också’’ ’’Hej tjejer’’ jag såg en vällbekant ansikte gömt bakom ett par solglassögon och en hoodie ’’Justin!’’ skrek jag och kramade om honom ’’inte så högt Jess vill inte att folk ska veta om att jag är här’’ sa han och blinkade och  kramade mig  ’’oj förlåt’’ sa jag och låtsades stänga min mun och kasta bort nyckeln Justin skrattade bara och drog Nat in i sin omfamning ’’ojojoj vad har hänt här?’’ sa jag och blinkade och såg att Nat började rodna vilket gjorde att Justin pussade henne på kinden  snabbt och blinkade mot mig med ena ögat. ’’Jag berättar sen’’ viskade Nat på svenska och jag nickade bara och kollade på dem och såg hur glada dem var tillsammans. ’’Hej Jess det va längesen’’ jag Kenny justins livvakt komma mot oss och jag sprack upp i ett stort leende ’’Hej Kenny!’’ sa jag och gjorde en highfive med honom. ’’Ska vi åka?’’ sa han ’’Jag ska bara gå och hämta min väska’’ sa jag snabbt och sprang iväg mot rullbandet och såg att det bara var min väska kvar. ’’Klar!’’ sa jag och gick mot dem.

’’Vad sägs om att vi åker till en glasskiosk jag vet som ligger typ 10 minuter härifrån?’’ föreslog Justin och både Nat och jag började nicka ivrigt och log ’’tar det som ett stort ja’’ sa Justin och flinade. Jag kollade ut ur fönstret mot alla palmträd och den blåa klara himlen och andades in den friska luften som blåstes mot mitt ansikte eftersom jag hade vindruttan nere. ’’Vi är framme!’’ sa Justin och vi hoppade alla ut ur den stora svara range rovern och gick in till den lilla glasskiosken. Vi beställde alla varsin stor glass och slog oss ner runt ett bord. ’’Så Jess vad hände mellan dig och Niall?’’ frågade Nat oroligt. Jag kände tårarna komma och en tår rann ner för mig kind men Nat torkade bort den snabbt ’’du behöver inte berä-’’ började Nat säga men jag avbröt henne snabbt ’’Jo det är okej, Vi var alla ut och åt pizza och skrattade och hade det jätte kul när Emily Niall’s ex kom in och ville prata med honom’’ sa jag och tog ett djupt andetag och kände när jag sa Emily ville jag nästan spy i munnen och fortsatte ’’ hon tog då iväg Niall och sa till honom att jag hade en hemlig pojkvän i italien och va bara tillsammans med honom för att jag ville få uppmärksamhet’’ sa jag och snyftade till och såg hur båda Justin och Niall kollade på mig oroligt ’’Han trodde på henne först och åkte tillbaka till hotelet utan mig och ångrade sig sen och åkte tillbaka och bad om ursäkt men jag kunde bara inte prata med honom då och då tog Harry med mig tillbaka till hotelet och jag sov hoss Zayn. Jag tog kontakt med en av mina kusiner som jag sen träffade på dagen och han visade mig runt i rom och då såg Emily mig och tog en bild och visade Niall och sa att det var min pojkvän’’ sa jag och kunde inte prata längre innan min röst sprack och tårarna började rinna. Nat la armarna om mig och kramade mig hårt innan jag fortsatte emellan mina snyfningar ’’och när jag kom tillbaka till hotelet så gick jag in på mitt och Nialls rum och såg dem ligga i soffan och’’ jag kunde inte säga mer innan gråten tog över ’’oc-h strullade’’ la jag till innan jag begravde mitt ansikte i Nat’s tröja. Ingen visste vad dem skulle säga och vi hade sutit där i över en timme. Kenny bar ut mig till bilen och vi körde hem i tystnad.

När vi kom fram klev jag ut ur bilen och möttes av ett stort hus som såg ut som ett slott ''jag trodde ni bodde på hotel?'' sa jag förvånat ''vi gjorde det i början men nu bor vi i mitt hus'' sa Justin och log. ’’Ditt hus är lika stort som ett slott’’ sa jag och kollade upp mot det stora huset. ’’Man blir vann’’ sa Nat och blinkade och vi fortsatte in i huset. ’’Ska jag visa dig gäst rummet?’’ sa Justin och tog min väska och började gå upp för den långa trappan och jag gick försiktigt efter honom. ’’Här är det!’’ När jag kom in så möttes jag av ett stort rum med en stor bred säng i mitten med kräm färgade lakan, när jag gick längre in såg jag en stor garderob och ett skrivbord. ’’Justin det är helt fantastiskt’’ sa jag och kollade runt och log. ’’Kom jag visar dig det bästa’’ sa han och gick mot ett fönster och drog undan gardinerna. Jag gick fram och kollade ut genom fönstret och såg en lång strand vit strand ’’Welcome to LA’’ sa han och skrattade ’’Tack Justin för allt att jag får komma hitt och så’’ sa jag och log ’’inga problem du får stanna hur länge du vill’’ sa han och jag log tacksamt mot honom och slängde mig på den stora sängen och andades ut. ’’Ropa om du behöver nåt jag och Nat finns där nere’’ sa han och gick ut och stängde dörren efter sig. Jag gick mot den stora resväskan och började packa upp alla mina kläder i den stora garderoben innan jag slängde på mig ett par högmidjade shorts med nitar på och en grå påsigt linne och gick ner till köket där Justin och Nat satt och pratade ’’Hej Jess’’ sa de i kör och jag log och satte mig bredvid dem. ’’Så vad säger dina föräldrar om allt det här?’’ sa Justin och log snett. ’’Dem vet inget dem tror jag är i London med Niall’’ sa jag och kollade ner i mitt knä ’’Visste dem inte att du åkte på turne med killarna?’’ frågade Nat chokat ’’nej du vet hur mina föräldrar är dem skulle inte låta mig åka’’ sa jag och Nat nickade instämmade ’’vem visste att Jess kunde vara så badass’’ sa hon och skrattade vilket smittade av sig på mig. ’’Ska vi gå och lägga oss nu klockan är 11 på kvällen och jag tänkte vi kunde ha en stranddag imorgon?’’ sa Nat och jag kollade ut och såg att det blivit mörkt ute utan att jag märkt det ’’okej, God natt hörni!’’ sa jag och reste mig upp och började gå mot dörren innan jag vände mig om ’’tack för ni är så fina mot mig’’ vilket dem båda svarade med ett stort leende ’’ vi kommer alltid finnas för din Jessiboi’’ sa Justin och flinade ’’vare sig du vill eller inte’’ la Nat till och dem möttes båda i en kyss ’’skaffa ett rum ungar’’ sa jag och låtsades täcka för mina ögon och skratta. ’’god natt’’ sa jag en sista gång och gick in på mitt rum och slängde mig i sängen och brydde mig inte ens om at tvätta bort mitt smink utan somnade med klädder och allt på.

 Förlåt Förlåt Förlåt att vi inte uppdaterat! Hoppas ni gilla kapitlet jobbade jätte hårt med det så glöm inte att KOMMENTERA! Kram! xx

Kommentarer

Postat av: Love

Publicerad 2013-01-17 22:05:43

Bra kapitel! Skriv oftare bara!

Postat av: :D

Publicerad 2013-01-18 00:39:45

så otroligt bra , när kommer nästa kapitel?( vilka dagar uppdaterar du på?) kram!

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-01-19 19:15:20

Hej nej såklart vi kan göra ett länk byte! jag lägger till dig nu kommentera vår blogg när du lagt till oss :) du har också en sjukt fin blogg ;)

Postat av: Julia

Publicerad 2013-01-24 21:14:30

Bra!

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-02-01 20:51:15

Uppdatera dååå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela